Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
جواب آزمایش خون بارداری مثبت - آزمایش آنلاین
جواب آزمایش خون بارداری مثبت

جواب آزمایش خون بارداری مثبت

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 30 / 11 / 1397

جواب آزمایش خون بارداری مثبت موضوع مهم و حساسی برای اغلب افرادی است که به صورت خواسته یا ناخواسته مشکوک به علائم بارداری هستند. ممکن است قبل از آزمایش خون، تست بارداری خانه را مصرف کرده باشید، اما با مراجعه به پزشک، ممکن است پزشک به شما پیشنهاد کند که علاوه بر تست بارداری خانگی برای دانستن جواب آزمایش خون بارداری مثبت اقدام کنید. اما باید دقت کرد که دقیقا چگونگی آزمایش خون بارداری از آزمایش ادرار متفاوت است.

     برای دانستن جواب آزمایش خون بارداری مثبت ابتدا باید در مورد اینکه آزمایش خون بارداری چیست؟ و چگونه کار می کند؟ موضوعاتی را عنوان کرد.

 آزمایش خون بارداری یک آزمایش خون کمی hCG است تا نشان دهد که چقدر hCG یا گونادوتروپین کوریونیک در خون شماست. این تست بارداری خون است که اکثر مردم به هنگام دانستن جواب آزمایش خون بارداری مثبت به هنگام بارداری صحبت می کنند .برای آزمایش خون ابتدا باید خون خود برای تشخیص مقدار  hCG، از طریق یک روش به نام venipuncture یک نمونه خون از یکی از رگ های شما گرفته می شود.

HCG  یک هورمون است که در دوران بارداری ترشح می شود و با آزمایش خون در روزهای 8 تا 10 بعد از ایجاد نطفه قابل تشخیص است. این که آیا شما آزمایش تست بارداری در خانه را انجام می دهید یا در واقع از آزمایش ادرار یا بارداری خون از پزشک یا ماما استفاده می کنید، نتایج بر اساس اندازه گیری های این هورمون بر اساس ادرار یا خون انجام می شود.

با این وجود، جواب آزمایش خون دقیق تر است و می تواند اطلاعات بیشتری را نسبت به آزمایش ادراری خانگی ارائه دهد. شما ممکن است یک آزمون کیفی hCG را برای اندازه گیری hCG در خون خود داشته باشید. نتایج بسیار واضح است: زمانی که hCG در خون دیده شود شما باردار هستید در غیر اینصورت باردار نیستید. در اینجا کاملا می توان گفت جواب آزمایش خون بارداری مثبت تا چه حد صحیح می باشد.

نتایج آزمایشات  خون به صورت کمی می باشد و به شما یا پزشک و یا ماما یک نتیجه بله / خیر را نمی دهد. نتایج را می توان تحت اندازه گیری های مشخص مقایسه کرد. با انجام چندین آزمایش خون در حدود 48 ساعت، می توانید مقدار hCG را در خون اندازه گیری کرد و درمورد جواب آزمایش خون بارداری مثبت اطلاعات صحیحی کسب کرد. آزمایش خون می تواند به آزمایش دهنده با دادن اطلاعاتی از جمله احتمال وقوع سقط جنین یا حاملگی خارج از رحم و … کمک کند تا بتواند این شرایط را کنترل نماید.

 آزمایش خون بارداری مثبت

نتایج آزمایش چگونه تفسیر می شوند:

نتایج عادی از آزمون hCG کمی یا همان آزمایش بارداری خون به این معنی است که سطح هورمون انسداد در سه ماهه اول بارداری به سرعت افزایش می یابد و پس از آن کاهش می یابد. از سوی دیگر نتایج غیرعادی می تواند انواع مختلفی داشته باشد، که در آن سطح بالاتر از حد نرمال ممکن است نشان دهد:

  • بیش از یک جنین، یعنی دوقلوها یا سه گانه
  • عفونت یا تومور بدخیم رحم
  • تومورهای غیر سرطانی رحم
  • سرطان تخمدان
  • سرطان سینه (در مردان)
  • مرگ احتمالی جنین
  • سقط جنین ناقص یا کامل
  • حاملگی خارج رحمی
  • خطر ابتلا به مشکلات خون

برای دانستن جواب آزمایش خون بارداری مثبت باید ذکر نمود که خطر تست بارداری خون بسیار کم است. به جز برخی کبودی ها، محل سوزن تزریق شده، اکثر مردم عوارض دیگری از داشتن خونریزی ندارند، اما افراد خاصی وجود دارند که خونریزی، خستگی و یا عفونت بیش از حد ممکن است به هنگام این تست داشته باشند. اگر شما تا به حال خونی داشته اید اجازه دهید پزشکتان شما را برای آزمایش خون معرفی کند.

 

دقت آزمایش خون بارداری

میزان دقت آزمون های حاملگی خون 98-99٪ می باشد. این آزمایش ها می توانند حدود هفت روز پس از تخمک گذاری (که حدود یک هفته قبل از پریود شما به وقوع پیوسته است) انجام شود و همچنان نتایج دقیق را ارائه دهد.

نتایج منفی کاذب (تست منفی است، اما شما حقیقتا بارداری هستید) معمولا در صورت آزمایش خون بارداری نتایج خیلی زود انجام قابل پیگیری است (یک قاعده کلی این است که حداقل 7 روز پس از تخمک گذاری طول می کشد تاآزمایش خون بارداری یک نتیجه مثبت صحیح را گزارش دهد). بنابراین، نتیجه منفی کاذب به این معنا است که این است که ممکن است مقدار hCG موجود در خون شما برای تشخیص بارداری وجود نداشته باشد. سطح هورمون hCG شما در دوران اولیه بارداری بسیار سریع رش می کند. اگر بر این باورید که شما یک نتیجه منفی کاذب را دریافت کردید به این علت که خیلی زود مورد آزمایش قرار گرفتید و هنوز دچار پریود ماهانه خود نشده اید، باید برای دانستن جواب آزمایش خون بارداری مثبت، آزمایش خون خود را دوباره 48 تا 72 ساعت تکرار کنید.

نتایج مثبت کاذب (آزمایش مثبت است، اما شما باردار نیستید) که به صورت بسیار نادر اتفاق می افتد. اگر شما در حال مصرف یک داروی حاوی hCG هستید یا دچار مشکلات پزشکی خاص هستید ممکن است این نتیجه را دریافت کنید.

جواب آزمایش خون بارداری

داروهایی که می توانند نتایج را تحت تاثیر قرار دهند

داروهایی که می توانند مقدار hCG را در خون خود کاهش دهند عبارتند از:

  • پرومتازین (به عنوان آنتی هیستامین در ترکیب سرفه و محصولات سرد برای درمان علائم آلرژی و درمان تهوع یا استفراغ از بیماری یا بیماری حرکتی استفاده می شود)
  • دیورتیک ها
  • داروهایی که می توانند سطح hCG را در خون خود افزایش دهند عبارتند از:
  • پرومتازین (می تواند سطوح hCG را افزایش یا کاهش دهد)
  • هیپنوتیزم (مانند داروهای تجویزی خواب)
  • داروهایی که از تشنج جلوگیری می کنند
  • داروها برای درمان بیماری پارکینسون
  • داروهای تجویز شده حاوی hCG (مانند Pregnyl، P.L.، Profasi، Chorex، Novarel، Ovidrel)
  • داروهای فنوتیازین (مانند کلروفرمزین / تورازین)

 

معایب آزمایش خون بارداری

در مقایسه با آزمایش ادرار، آزمایش خون بارداری پروسه طولانی تری احتیاج دارد تا نتیجه را به شما ارائه دهد.

با تمام این تفاسیر برای دانستن جواب آزمایش بارداری، بهتر است به پزشک مراجعه کرده و پزشک معالج شما را برای انجام آزمایش خون معرفی کند، در این حالت شما می توانید به راحتی بر روی جواب آزمایش خون بارداری مثبت خود از طرق آزمایش و پزشک معالج به نتیجه صحیح دست یابید.

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید. جهت درخواست  اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *