تست کرونا در منزل رشت

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 17 / 06 / 1400

احتمالاً در مورد آزمایش‌های مربوط به بیماری کروناویروس (COVID-19) چیزهای زیادی شنیده‌اید. اگر فکر می‌کنید به این بیماری مبتلا شده‌اید و نیاز به آزمایش دارید، فوراً با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود یا بخش بهداشت محلی تماس بگیرید. همچنین می‌توانید یک سایت آزمایش جامعه را در محل زندگی خود پیدا کنید یا یک آزمایش خانگی تهیه کرده و تست کرونا در منزل رشت را به راحتی انجام دهید. برخی از این آزمایش‌های خانگی تنها بعد از گذشت چند دقیقه نتیجه را به شما نشان می‌دهند. اما محققین توصیه می‌کنند به منظور تحلیل و تجریه بیشتر بهتر است به آزمایشگاه مراجعه نمایید. درک آزمایش COVID-19 کلیدی برای تصمیم گیری آگاهانه است که نیازهای شما را برآورده می‌کند.

انواع تست کرونا در منزل رشت

انواع مختلفی از آزمایش‌ها برای تشخیص بیماری کرونا وجود دارد که عبارت‌اند از: آزمایش‌های تشخیصی و آزمایش‌های آنتی بادی.

آزمایشات تشخیصی می‌تواند نشان دهد که آیا شما مبتلا به عفونت COVID-19 فعال هستید و باید اقدامات لازم را برای قرنطینه خود از دیگران انجام دهید یا خیر. آزمایشات مولکولی و آنتی‌ژن نوعی آزمایش تشخیصی هستند که در صورت داشتن عفونت فعال COVID-19 قابل تشخیص نیستند. نمونه‌های آزمایشات تشخیصی معمولاً با سواب بینی یا گلو یا بزاق دهان که به صورت ریختن آب دهان در لوله آزمایشگاهی است، جمع آوری می‌شود.

آزمایش آنتی بادی به دنبال آنتی بادی‌هایی در سیستم ایمنی بدن شما است که در پاسخ به SARS-CoV-2 (ویروسی که باعث ایجاد COVID-19 می‌شود)، تولید می‌شود. آزمایشات آنتی‌بادی نباید برای تشخیص عفونت فعال COVID-19 استفاده شود. ایجاد آنتی بادی‌ها ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد تا شما دچار عفونت شوید و ممکن است چند هفته یا بیشتر پس از بهبود در خون شما باقی بماند. نمونه‌های آزمایش آنتی بادی معمولاً خون از نوک انگشت یا خون گرفته شده توسط پزشک یا سایر پرسنل پزشکی (از پشت دست یا داخل آرنج) است.

انجام تست کرونا در منزل در رشت

در صورت نیاز به انجام تست کرونا در منزل رشت، لازم است تا زمانی که نتایج آزمایش خود را دریافت کنید، در خانه بمانید، خود را قرنطینه کنید و از توصیه پزشک یا متخصص بهداشت عمومی پیروی کنید.

 

چه زمانی باید تست کرونا در منزل در رشت را انجام دهم؟

  • اگر علائم COVID-19 را دارید، حتی پس از واکسیناسیون
  • اگر با کسی که نتیجه تست کرونا وی مثبت شده است، حتی پس از واکسیناسیون، تماس نزدیک (در فاصله 1 متری و در مجموع به مدت 15 دقیقه یا بیشتر) داشته‌اید
  • اگر در فعالیت‌هایی شرکت کرده‌اید که شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 قرار می‌دهد، زیرا نمی‌توانید در صورت نیاز از لحاظ اجتماعی فاصله بگیرید، مانند سفر، شرکت در اجتماعات بزرگ پر جمعیت یا حضور در محیط های شلوغ
  • اگر از شما خواسته شده یا به شما ارجاع داده شده است تا توسط ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود ، یا بخش سلب مسئولیت محلی یا بخش بهداشت ایالتی مورد آزمایش قرار بگیرید
  • مدرسه، محل کار یا اجتماع شما همچنین ممکن است یک برنامه غربالگری ایجاد کند، که در آن افرادی را که بخشی از یک گروه (در محل کار، مدرسه) هستند آزمایش می‌کنند. حتی اگر دلیلی برای مشکوک بودن این افراد به COVID-19 وجود نداشته باشد. باید آزمایش شوید.

برای یافتن یک سایت آزمایش محلی تنها کافیست عبارت تست کرونا در منزل رشت و یا محل زندگی خود را سرچ کنید تا از خدمات موردنظر خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایید.

سفارش تست کرونا در منزل در رشت

بسیاری از آزمایشات، از جمله برخی از مجموعه‌های خانگی و آزمایشات در خانه، نیاز به نسخه یا دستور از ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی دارد.

آزمایشات نسخه‌ای: ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند تعیین کنند که آیا شما به آزمایش نیاز دارید یا خیر و همچنین مطمئن شوید که مناسب ترین آزمایش را دریافت کرده‌اید و آگاهی لازم را به شما ارائه می‌دهند که بدانید نتایج تست شما به چه معناست. به عنوان مثال، آزمایشات خاص فقط برای افرادی که مشکوک به COVID-19 هستند یا افرادی که دارای علائم COVID-19 هستند که طی چند روز مشخص شروع شده است، مجاز می‌باشد. یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند تعیین کند که کدام آزمایش برای وضعیت شما مناسب است. جمع‌آوری نمونه مورد نظر در خانه و یا استفاده از آزمایشات خانگی ممکن است از شما بخواهد به برخی از سوالات به صورت آنلاین پاسخ دهید تا یک ارائه دهنده خدمات درمانی بتواند تعیین کند که آیا لازم است آزمایش خاصی تجویز شود یا خیر.

آزمایشات بدون نسخه: برخی از آزمایشات بدون نسخه نیز در دسترس هستند. مجموعه‌های خانگی و آزمایشات خانگی که بدون نسخه پزشک موجود است ممکن است “مستقیم به مصرف کننده” (DTC) یا “بدون نسخه” (OTC) نامیده شود. مانند تست کرونا در منزل رشت. برای خرید و تهیه تست DTC و OTC ممکن است لازم باشد به داروخانه یا به صورت آنلاین در دسترس باشد، اما این امکان نیز وجود دارد که در همه جا در دسترس نباشد.

انواع نمونه‌ها برای انجام تست کرونا در منزل در رشت

آزمایش‌های مختلف مجاز به استفاده از انواع مختلف نمونه‌ها هستند. رایج ترین انواع نمونه عبارتند از:

  • نمونه‌های سواب: برای جمع آوری نمونه از بینی یا گلو استفاده می‌کنند.
  • نارس قدامی (بینی): نمونه‌ای که بینی جمع‌آوری می‌شود.
  • نمونه میانی: نمونه‌ای را از قست جلوی بینی (در داخل بینی) گرفته می‌شود.
  • نازوفارنکس: نمونه‌ای را از عمق بینی که به پشت گلو می‌رسد، گرفته می‌شود.
  • سواب حلق و بینی: نمونه‌ای را از قسمت میانی گلو (حلق) درست در داخل دهان می‌گیرد.

نمونه‌های بزاق با ریختن آب دهان در لوله به جای استفاده از سواب بینی یا گلو نیز جمع آوری می‌شوند.

نمونه خون فقط برای آزمایش آنتی بادی‌ها و نه برای تشخیص COVID-19 استفاده می‌شود. نمونه‌های خون وریدی معمولاً در مطب پزشک یا کلینیک جمع آوری می‌شود. در برخی آزمایشات آنتی بادی از خون یک انگشت نیز می‌توان استفاده کرد.

 

  • آزمایش نمونه گیری جمعی

یکی از راه‌های آزمایشگاه‌ها برای آزمایش افراد بیشتر به منظور تشخیص کووید -19 این است که نمونه‌های چند نفر را در یک نمونه ترکیب کرده و آنها را با هم آزمایش می‌کنند، که “جمع آوری” نیز نامیده می‌شود. جمع آوری بیشتر در مناطقی مفید است که انتظار می‌رود اکثر نمونه‌ها منفی باشند. این مورد باعث صرفه جویی در وقت و موادی که مورد آزمایش قرار می‌گیرد، می‌شود. همچنین در حالی که ممکن است تعداد بسیار کمی از موارد مثبت شوند، به آزمایشگاه‌ها اجازه می‌دهد نمونه‌های بیشتری را آزمایش کنند.

اگر آزمایش منفی باشد یا SARS-CoV-2 را تشخیص ندهد، هیچ یک از افرادی که نمونه‌های آنها در نمونه جمع آوری شده قرار گرفتند، احتمالاً دارای عفونت فعال COVID-19 نیستند. اگر آزمایش مثبت باشد و وجود ویروس عامل COVID-19 را نشان دهد، همه به طور جداگانه مورد آزمایش مجدد قرار می‌گیرند، یا با گرفتن نمونه جدید یا آزمایش قسمت باقی مانده از نمونه اصلی، نمونه‌های مثبت را پیدا می‌کنند.

تفسیر نتایج تست کرونا در منزل در رشت

به طور کلی، برای آزمایش‌های تشخیصی، یک نتیجه منفی به این معنی است که آزمایش ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی نکرده است و یک نتیجه مثبت به این معنی است که این آزمایش ویروس SARS-CoV-2 را شناسایی کرده است و شما به احتمال زیاد به COVID-19 مبتلا هستید.

با این حال، هیچ آزمایشی کامل نیست. همیشه این احتمال وجود دارد که یک آزمایش نتیجه کاذب را نشان دهد. برای آزمایش‌های تشخیصی، منفی کاذب به این معنی است که آزمایش می‌گوید شما COVID-19 ندارید اما درواقع آلوده هستید و مثبت کاذب به این معنی است که آزمایش می‌گوید شما COVID-19 دارید اما این درحالیست که شما آلوده نیستید.

به همین دلیل، حتی اگر نتیجه منفی دریافت کردید، باید اقدامات پیشگیرانه مانند فاصله گذاری، شستن دائم دست‌ها و استفاده از ماسک را ادامه دهید تا خطر انتشار COVID-19 کاهش یابد.

اگر بیمار هستید، باید در خانه بمانید و از دیگران جدا شوید. حتی اگر نتیجه آزمایش شما منفی باشد. با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود آیا باید مجدداً آزمایش شوید یا خیر. همچنین از وی در مورد مدیریت علائم خود راهنمایی‌های لازم را کسب کنید.

 

برای آزمایش‌های سرولوژی، نتیجه منفی بدین معناست که آزمایش آنتی بادی‌های ویروسی را که باعث COVID-19 می‌شود، شناسایی نکرده است. یک نتیجه مثبت به این معنی است که آزمایش آنتی بادی‌هایی را در برابر ویروس ایجاد کننده COVID-19 شناسایی کرده است و ممکن است شما به عفونت جدید یا قبلی COVID-19 مبتلا بوده‌اید و بدن شما یک پاسخ ایمنی سازگار به ویروس ایجاد کرده است.

ما نمی‌دانیم که آنتی بادی‌ها پس از عفونت با ویروس عامل COVID-19 در بدن چه مدت باقی می‌مانند. آیا آنتی بادی‌ها به شما ایمنی محافظتی لازم در برابر ویروس را می‌دهند یا خیر، بنابراین نباید از نتایج آزمایش سرولوژی برای تشخیص ایمنی بدن شما در برابر ویروس استفاده کرد. FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) به بیماران هشدار می‌دهد که از نتایج هرگونه آزمایش سرولوژی به عنوان نشانه‌ای مبنی بر اینکه آنها می‌توانند اقدامات خود برای محافظت از خود و دیگران را متوقف کنند، مانند توقف فاصله گذاری اجتماعی یا عدم استفاده از ماسک استفاده نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *