تست کرونا ترکیه

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 12 / 07 / 1400

 

انجام تست کرونا در موقعیت‌های مختلفی ضروری است که مهم‌ترین آن، داشتن علائم ابتلا به بیماری کووید-19 است. علاوه بر این زمانی که قصد سفر به کشوری خارجی دارید نیز در بسیاری موارد نتیجه منفی تست کرونا مجوز شما برای ورود به کشور مقصد محسوب می‌شود. ترکیه نیز یکی از کشورهایی است که این قانون را برای مسافران تعیین کرده است. بنابراین، اگر تصمیم دارید به این کشور سفر کنید لازم است تست کرونا بدهید و نتیجه منفی آن را ارائه دهید. در ادامه با تست کرونا ترکیه بیشتر آشنا می‌شوید. دولت ترکیه نیز بر این باور است که انجام تست کرونا برای ساکنین و شهروندان ترکیه بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر افراد خود را در مقابل این عمل مسئول بدانند، احتمالا سریعتر می‌توان انتشار و انتقال این ویروس را کنترل کرد و همچنین از عوارض و عواقد آن جلوگیری کرد. از سوی دیگر، انجام تست کرونا ترکیه برای تمامی افرادی که علائم زیر را دارند، اجباری است:

  • تب و لرز
  • سردرد
  • سرفه‌های خشک
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • بدن‌درد
  • گلودرد
  • گرفتگی یا آبریزش بینی
  • از دست دادن حس چشایی و بویایی
  • خستگی و بی‌حالی
  • بثورات پوستی
  • علائم گوارشی مثل حالت تهوع، استفراغ و اسهال

تست کرونا ترکیه چیست؟

تست کرونا به دو نوع تشخیصی و آنتی‌بادی تقسیم می‌شود که برای سفر به ترکیه شما به پاسخ منفی تست تشخیصی کرونا نیاز دارید. بااین‌حال، تست تشخیصی کرونا نیز انواع مختلفی دارد که تست کرونا در ترکیه باید تست واکنش زنجیره‌ای پلی‌مراز (PCR) باشد. در حال حاضر، تست PCR، دقیق‌ترین و معتبرترین تست تشخیصی برای کرونا محسوب می‌شود و به همین دلیل در کشورهای مختلف، نتیجه این تست ملاک اجازه به مسافران برای ورود به کشور است.

 

برای انجام این تست، یک سواب بلند وارد بینی یا پشت گلوی شما می‌شود تا نمونه مخاط جمع‌آوری شود. این روش ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما روشی بسیار دقیق است. روش دیگر، دریافت نمونه بزاق فرد از طریق تف کردن او در ظرف آزمایش است که اگرچه ناراحت‌کننده نیست اما پاسخ آن به اندازه روش دیگر نمونه‌گیری دقیق نیست.

نمونه‌گیری برای این تست خیلی سریع انجام می‌شود و نهایتا به 5 دقیقه زمان نیاز دارد. همچنین برای انجام آن نیازی به ناشتا بودن نیست و آمادگی خاصی برای آن لازم نیست. نتیجه تست PCR نشان می‌دهد که شما در زمان انجام تست به کرونا مبتلا بوده‌اید یا خیر. بسته به اینکه کدام آزمایشگاه این تست را برای شما انجام داده است نتایج طرف 24 تا 48 ساعت به دست شما می‌رسد.

به طور کلی، برای سفر به ترکیه و یا سفر از ترکیه به شهر مقصد خود لازم است تست کرونا را انجام دهید. این تست را می‌توان در فرودگاه قبل از پرواز خود و یا در کلینیک‌های درمانی در ترکیه انجام دهید. این درحالیست که فرودگاه‌های بین المللی در حال انجام آزمایشات اولیه برای مسافران با اثبات جزئیات پرواز هستند، بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی نیز این خدمات را ارائه می‌دهند. همچنین می‌توان یک روز و یا چند ساعت قبل از خروج از ترکیه تست کرونا را به صورت آنلاین رزرو کرده تا سلامتیار به هتل و یا محل اقامت شما آمده و تست کرونا در ترکیه را بدون معتلی، رفت و آمد و حضور در جمعیت احتمالی بیمار انجام دهد. آزمایشات عمدتا از طریق سواب بینی انجام می‌شود و نتایج معمولاً در همان روز ارائه می‌شود. در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش مسافر، به آنها دستورالعمل داده می‌شود، در صورت لزوم دارو مصرف می‌شود و بسته به شرایط سلامتی و بیماری فرد درمان در بیمارستان انجام می‌شود یا بسته به شرایط به مدت 10 تا 14 روز در قرنطینه به خانه فرستاده می‌شوند.

با این حال، اگر کسی در ترکیه دارای علائم، شکایت خاص پزشکی یا صرفاً نگرانی باشد، به او توصیه می‌شود با پزشک مشورت کند تا وضعیت شخصی خود را مورد بحث قرار دهد و پس از آن پزشک دستورالعمل‌های مربوطه را برای آزمایش و مراقبت‌های بهداشتی بیشتر ارائه دهد. گاهی اوقات، علاوه بر آزمایش PCR، آزمایش خون و همچنین مکانیسم‌های بررسی بیشتر مانند توموگرافی برای ارزیابی هرگونه آسیب تنفسی درخواست می‌شود. بسته به پوشش بیمه، در موسسات خصوصی، هزینه این آزمایش به طور متوسط ​​250 TL یا 30 یورو است. برای شهروندان ترکیه‌ای که آزمایش آنها مثبت است، هر گونه داروی مورد نیاز به صورت رایگان ارائه می‌شود. برای خارجی‌ها، تعدادی از گزینه‌های بیمه مسافرتی قابل خرید در ترکیه وجود دارد که شامل پوشش نیز می‌شود.

از سوی دیگر، به عنوان دارنده گذرنامه ترکیه، هنگام سفر به خارج از کشور می‌توانید گزینه‌های جایگزین خود را بررسی کنید. همانطور که اشاره شد، قبل از سفر نیاز به انجام تست کرونا ترکیه دارید. اکثر مقامات بهداشتی در سراسر جهان درخواست آزمایش به همراه اعلامیه بهداشت را دارند.

مسافرانی که می‌خواهند از استانبول و دیگر شهرهای ترکیه دیدن کنند، باید نتایج منفی خود را از آزمایش کووید که 72 ساعت قبل انجام داده‌اند، به همراه داشته باشند. علاوه بر این، آنها باید قبل از سفر فرم مسافر یاب ترکیه را داشته باشند. این سند بهداشتی برای هرکسی که در طول همه گیری وارد ترکیه می‌شود، اجباری است.

چگونه می‌توانم در ترکیه آزمایش PCR بگیرم؟

دولت ترکیه صفحه‌ای را منحصراً برای همه موضوعات مربوط به کووید، از جمله مراکز آزمایش باز کرده است. شما می‌توانید جایگزین‌ها و بیمارستان‌های دولتی یا خصوصی را کشف کنید. آزمایش رایگان برای ساکنانی که علائم را نشان می‌دهند یا با فرد آلوده تماس داشته‌اند، وجود دارد. در هر صورت دیگر، برای آزمایش باید هزینه‌ای بپردازید. شما همچنین می‌توانید آزمایشگاه را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها توسط وزارت بهداشت ترکیه تأیید شده‌اند. علاوه بر این، ساده‌ترین اقدام برای انجام تست کرونا ترکیه استفاده از خدمات ماست. به بیان ساده‌تر، شما (مسافران و ساکنین ترکیه) می‌توانید بدون به خطر انداخت سلامت خود با خروج از خانه و مراجعه به بیمارستان‌ها و در تماس بودن با افراد و ناقلان بدون علامت و همینطور صرفه جویی در هزینه رفت و آمد و از دست دادن تایم برای منتظر ماندن در صف انتظار، تست کرونا ترکیه را در محل کار، هتل، خانه و … انجام دهید و نتیجه آن را نیز در کمترین زمان از طریق پست الکترونیلی و یا پیامک دریافت کنید.

آزمایش PCR برای مسافران ترکیه

در صورتی که می‌خواهید به مقصدی سفر کنید و در حال حاضر در ترکیه هستید، گزینه‌های زیادی برای آزمایش وجود دارد. به طور کلی، اکثر کشورها درخواست آزمایش PCR می‌کنند تا مطمئن شوند قبل از فرود در آنجا به کووید مبتلا نشده‌اید و همین امر به جلوگیری از چرخ انتشار و انتقال می‌پردازد. همانطور که گفته شد، سفر به خارج از کشور گزینه معتبری برای گرفتن آزمایش PCR رایگان نیست. با این حال، با پرداخت هزینه، می‌توانید جایگزینی برای آزمایش قبل از سفر داشته باشید. بر اساس سفارت آمریکا، یک مرکز آزمایش در فرودگاه‌های ترکیه وجود دارد که 24 ساعت و 7 روز در هفته کار می‌کند. می‌توانید برای نشان دادن بلیط معتبر خود و پرداخت هزینه از این خدمات استفاده کنید. نتایج معمولاً در 5 ساعت منتشر می‌شود. با این حال، شما باید نتایج را حداقل 6 ساعت قبل از پرواز خود نشان دهید. علاوه بر این، مدارک بهداشتی را که باید همراه داشته باشید بررسی کنید. در بسیاری از موارد، مقامات بهداشتی برای ارائه جزئیات بیشتر در مورد وضعیت سلامتی فعلی شما، نیاز به اظهارنامه دارند. بنابراین، تست کرونا ترکیه برای تمامی افراد و همچنین مسافرین در دسترس است.

قوانین ترکیه در مورد تست کرونا چیست؟

اگر قصد سفر به کشور ترکیه را دارید لازم است 72 ساعت قبل از سفر تست کرونا داده باشید و نتیجه تستتان منفی شده باشد. لازم است نتیجه منفی تست کرونا ترکیه را همراه با بلیت و پاسپورت در زمان گرفتن کارت پرواز به کانتر ایرلاین تحویل دهید. در غیر این صورت، اجازه سفر به ترکیه را نخواهید داشت. فراموش نکنید که برای اینکه نتیجه تست معتبر محسوب شود، رعایت برخی نکات الزامی است. این نکات عبارت‌اند از:

  • نتیجه تست باید به زبان انگلیسی همراه با مهر و سربرگ آزمایشگاه باشد.
  • نتیجه تست باید چاپ شده باشد.
  • نتیجه متعلق به تست PCR کرونا باشد.

ساکنین و شهروندان ترکیه نیز در صورت مبتلا و یا مشکوک بودن به ویروس کووید-19 اجازه ندارند در محیط‌هایی از قبیل دانشگاه، محل کار و… حضور داشته باشند. زیرا تمامی افراد در قبلا سلامتی خود، سایر شهروندان، دوستان و خانواده خود کاملا مسئول هستند و در صورت عدم اعتنا به این مورد قادر به کنترل این بیماری نخواهند بود.

نتایج تست کرونا ترکیه به چه صورت است؟

همانطور که مطرح شد نتیجه تست کرونا در منزل بسته به اینکه تست توسط چه آزمایشگاهی انجام شده است طی 24 تا 48 ساعت اعلام می‌شود. بااین‌حال، برخی آزمایشگاه‌ها ممکن است نتیجه تست را زودتر اعلام کنند. به‌طورکلی، نتیجه تست کرونا ترکیه به یکی از دو صورت مثبت یا منفی مشخص می‌شود که تفسیر هر یک از آن‌ها در ادامه مطرح شده است.

  • نتیجه مثبت: نتیجه مثبت تست کرونا به این معنی است که ویروس کرونا در بدن شما وجود دارد و درواقع، به بیماری کووید-19 مبتلا هستید. بنابراین، فعلا نمی‌توانید به ترکیه سفر کنید و لازم است در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید.
  • نتیجه منفی: نتیجه منفی تست کرونا نشان می‌دهد که شما در زمان دادن تست به کرونا مبتلا نبوده‌اید. بااین‌حال، گاهی اوقات اگر در مراحل ابتدایی بیماری تست بدهید ممکن است تعداد ویروس‌ها در بدن برای تشخیص کافی نباشند و نتیجه تست شما به‌اشتباه منفی شود. به‌هرحال، اگر نتیجه تست شما منفی شد می‌توانید به کشور ترکیه سفر کنید اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان الزامی است.

در صورت مثبت بودن نتیجه تست کرونا ترکیه چه باید کرد؟

بدیهی است که اگر نتیجه تست کرونا ترکیه شما مثبت شود اجازه سفر به کشور ترکیه، حضور در اجتماع مانند محل کار و… را نخواهید داشت. همانطور که مطرح شد نتیجه منفی تست کرونا برای ورود به کشور ترکیه و فعالیت در جامعه الزامی است. بنابراین، اگر نتیجه تست شما مثبت شد لازم است سفر و تمامی فعالیت‌های خود را تا زمانی که دوره بهبودی را پشت سر بگذارید و دوباره تست بدهید به تعویق بیندازید. همچنین، برای اینکه بتوانید از خود و دیگران در این دوره مراقبت کنید لازم است نکات زیر را رعایت کنید:

  • تا می‌توانید مایعاتی مثل آب و آبمیوه طبیعی بنوشید و استراحت کنید.
  • برای کاهش درد خود می‌توانید از قرص استامینوفن استفاده کنید.
  • علائم خود را زیر نظر داشته باشید و به‌محض بدتر شدن آن‌ها با پزشک تماس بگیرید.

همچنین برای مراقبت از دیگران و پیشگیری از انتقال ویروس:

  • از منزل خارج نشوید، مگر اینکه بخواهید کمک پزشکی دریافت کنید.
  • اگر در منزل با دیگران زندگی می‌کنید خود را در یکی از اتاق‌ها قرنطینه کنید و در خانه ماسک بزنید.
  • هیچ وسیله شخصی‌ای را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • دستان خود را مرتب و به مدت 20 ثانیه بشویید.
  • قسمت‌هایی از خانه که به‌صورت مشترک استفاده می‌شود مثل حمام و دستشویی را مرتب ضدعفونی کنید.

 

 

آیا تست کرونا عوارض دارد؟

اگرچه نمونه‌گیری از بینی یا پشت گلو با استفاده از سواب در تست PCR می‌تواند کمی آزاردهنده باشد اما لازم است بدانید دادن تست کرونا عوارض خاصی ندارد و به‌هیچ‌عنوان خطرناک نیست. در موارد نادری ممکن است سواب باعث عفونت بشود. بااین‌حال، هرگونه عارضه ناشی از این تست به‌راحتی قابل مدیریت است و خیلی زود رفع می‌شود.

انجام تست کرونا ترکیه در منزل چه مزایایی دارد؟

آزمایش آنلاین یکی از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت است که می‌توانید تست کرونا در ترکیه خود را از این آزمایشگاه بخواهید. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این آزمایشگاه در خانه، هتل و یا به طور کلی محل اقامت خود بمانید تا تکنسین آزمایشگاه به منزل شما مراجعه کند و تست را برای شما انجام دهد. در این صورت، نه‌تنها می‌توانید از سلامت خود در این شرایط مراقبت کنید، بلکه می‌توانید در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و درعین‌حال که به برنامه‌های خود می‌رسید تست کرونا بدهید. در ادامه با مزایای این خدمات بیشتر آشنا می‌شوید.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی

با استفاده از خدمات آزمایش آنلاین، برای دادن تست کرونا ترکیه لازم نیست از منزل خارج شوید. این امر به شما کمک می‌کند که کمتر در معرض ویروس کرونا قرار بگیرید و از سلامت خود مراقبت کنید. از سوی دیگر، اگر مبتلا به کرونا باشید نیز ماندن در خانه به شما کمک می‌کند از دیگران در برابر ابتلا به ویروس مراقبت کنید.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

با استفاده از خدمات آزمایش در محل لازم نیست برنامه‌های ضروری خود را لغو کنید و می‌توانید در میان برنامه‌های خود از انجام خدمات آزمایش در محل بهره‌مند شوید. از سوی دیگر، نیازی ندارید که برای آزمایش دادن به آزمایشگاه بروید و این امر به شما کمک می‌کند در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

راحتی بیشتر

شما می‌توانید با ماندن در فضای راحت خانه خود منتظر رسیدن تکنسین آزمایشگاه بمانید و سپس تست بدهید. این امر به شما کمک می‌کند که فرایند آزمایش دادن را به‌راحتی طی کنید. همچنین اگر کودکی دارید که می‌خواهد تست بدهد و از آزمایش می‌ترسد مطمئنا بودن در کنار شما و در فضای راحت خانه در زمان تست دادن به کاهش ترس و استرس او کمک زیادی می‌کند.

کیفیت بالا

مهم است که برای انجام تست کرونا ترکیه از آزمایشگاهی معتبر درخواست آزمایش کنید تا بتوانید از معتبر بودن نتیجه تست خود آگاه شوید. این امر به‌خصوص برای مسافرت اهمیت زیادی دارد زیرا نتیجه تست می‌تواند بر برنامه‌ها و تصمیمات شما تاثیر زیادی بگذارد.

اگرچه در حال حاضر، واکسیناسیون در همه کشورها به‌طور گسترده‌ای در حال انجام است اما بسیاری از کشورها ازجمله ترکیه برای مسافران خارجی برخی کشورها و همینطور ساکنان خود قانون لزوم ارائه نتیجه تست منفی کرونا را همچنان ادامه می‌دهند. بنابراین، اگر قصد سفر به ترکیه را دارید لازم است 72 ساعت قبل از پرواز، تست کرونا ترکیه بدهید. این تست باید تست PCR  باشد و توسط آزمایشگاه معتبر انجام شده باشد. سایر مزایا تست کرونا ترکیه در منزل عبارت‌اند از:

  • دریافت خدمات حرفه‌ای و باکیفیت
  • دردسر کمتر
  • عدم وجود زمان انتظار
  • دسترسی بهتر
  • ایمنی بیشتر
  • ترس کمتر کودکان از فرایند آزمایش

درنهایت، آزمایش کرونا ترکیه برای کند کردن شیوع ویروس کرونا بسیار کلیدی است. به همین دلیل، لازم است در زمینه ورود مسافران و همچنین شهروندان ترکیه به محیط‌هایی که افراد بسیار زیادی در آن حضور دارند، سختگیری زیادی اعمال شود. بنابراین، به منظور ایفاد نقش خود در این فرایند، توصیه می‌شود چه در صورت مسافرت به ترکیه و یا از ترکیه به شهر مقصد خود و چه در صورت زندگی در ترکیه و حضور در اجتماع مانند محل کار، دانشگاه، مدرسه و… انجام تست کرونا در ترکیه در منزل را جدی گرفته و از آن پیروی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *