تست کرونا برای اربعین

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 31 / 06 / 1400

COVID-19 بیماری است که توسط ویروس جدید کرونا، SARS-CoV-2 ایجاد می‌شود. در حالی که COVID-19 اغلب خفیف تا متوسط ​​است، اما این احتمال نیز وجود دارد که در برخی از افراد به صورت شدید و یا حتی تهدید کننده زندگی ایجاد شود. آزمایشات مختلفی وجود دارد که می‌تواند COVID-19 را تشخیص دهد. آزمایشات ویروسی، مانند آزمایشات مولکولی و آنتی ژن، می‌توانند عفونت فعلی را تشخیص دهند. در همین حال، آزمایش آنتی بادی می‌تواند تعیین کند که آیا قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید یا خیر.

علاوه بر این، استفاده از تست‌های تشخیصی کرونا به کاهش انتشار ویروس نیز کمک می‌کند. به عنوان مثال، انجام تست کرونا قبل سفر برای اربعین در این ایام کاهش انتقال و انتشار این ویروس منحوس را به دنبال دارد. تست کرونا زائران اربعین اغلب لازم است قبل از پرواز انجام شود و زائران نتیجه تست کرونا برای اربعین را به همراه داشته باشند. در ادامه، تمامی تست‌ کرونا کربلا با جزئیات بیشتر بررسی شده است. نکات ارائه شده انجام تست برای اربعین را برای تمامی زائرین بسیار آسان و راحت می‌کند.

 

 

 

آزمایشات مولکولی تست کرونا برای اربعین

آزمایش مولکولی COVID-19 برای کمک به تشخیص عفونت فعلی با کروناویروس جدید استفاده می‌شود. همچنین ممکن است این نوع آزمایش‌ها را مشاهده کنید:

  • تست واکنش زنجیره‌ای پلیمراز رونویسی معکوس (RT-PCR)
  • آزمایش تقویت اسید نوکلئیک (NAAT)
  • تست رونویسی معکوس با واسطه تقویت ایزوترمال (RT-LAMP)

آزمون چگونه انجام می‌شود؟

در آزمایشات مولکولی از پروب‌های خاصی برای تشخیص وجود مواد ژنتیکی ویروس جدید کرونا استفاده می‌شود. برای بهبود دقت، بسیاری از آزمایش‌های مولکولی می‌توانند به جای تنها یک ژن ویروسی، تعداد متعددی را تشخیص دهند. اکثر آزمایشات مولکولی نمونه‌ای را با استفاده از سواب بینی یا گلو جمع آوری می‌کنند. علاوه بر این، برخی از انواع آزمایش‌های مولکولی را می‌توان با استفاده از جمع آوری بزاق دهان (با درخواست ریختن آب دهان در لوله آزمایش) انجام داد. شما با کمک تیم ما می‌توانید آزمایش مولکولی را در بسیاری از مکان‌ها دریافت کنید، از جمله:

  • بیمارستان‌ها
  • مراکز مراقبت فوری
  • کلینیک‌های بهداشتی
  • سایت آزمایش آنلاین
  • در منزل

چه زمانی می‌توان نتیجه تست کرونا برای اربعین را بگیرم؟

زمان برگشت نتایش آزمایش‌های مولکولی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، نتایج را می‌توان در عرض 15 تا 45 دقیقه با استفاده از برخی از آزمایش‌ها دریافت کرد. هنگامی که نمونه‌ها باید به آزمایشگاه ارسال شوند، ممکن است 1 تا 3 روز طول بکشد تا نتیجه تست کرونا را دریافت کنید.

این آزمایش چقدر دقیق است؟

آزمایش مولکولی به عنوان “استاندارد طلایی” برای تشخیص COVID-19 در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، تحقیقات و بررسی‌های مکرر و مداوم مشخص کرد که آزمایشات مولکولی 95.1 درصد موارد COVID-19 را به درستی تشخیص داده است. به همین دلیل، یک نتیجه مثبت در تست کرونا برای اربعین اغلب برای تشخیص COVID-19 کافی است، به ویژه اگر علائم COVID-19 را نیز دارید. معمولاً پس از دریافت نتیجه، لازم نیست این تست دوباره تکرار شود.

ممکن است نتیجه منفی کاذب را دریافت کنید. گذشته از اشتباهات در جمع آوری نمونه، حمل و نقل یا پردازش، زمان بندی می‌تواند در ایجاد این جواب کاذب نقش مهمی ایفا کنند.

نحوه سفارش این تست در منزل:

شما می‌توانید از طریق تماس تلفنی و یا وی سایت آزمایش آنلاین با پشتیبانان تیم ما تماس حاصل نمایید و پس از ارائه اطلاعات لازم خود، تست کرونا برای اربعین را دریافت کنید.

 

 

آزمایش آنتی ژن تست کرونا نجف

مشابه آزمایش مولکولی، از آزمایش آنتی ژن می‌توان برای تعیین اینکه آیا شما در حال حاضر COVID-19 داشته‌اید یا خیر  استفاده کرد. این احتمال وجود دارد که این نوع آزمایش را با عنوان تست سریع COVID-19 نیز مشاهده کنید.

آزمون چگونه انجام می‌شود؟

آزمایش آنتی ژن با جستجوی نشانگرهای ویروسی خاصی به نام آنتی ژن عمل می‌کند. در صورت تشخیص آنتی ژن‌های جدید کروناویروس، آنتی بادی‌های مورد استفاده در آزمایش آنتی ژن به آنها متصل شده و نتیجه مثبتی ایجاد می‌کند. نمونه‌های آزمایش آنتی ژن با استفاده از سواب بینی جمع آوری می‌شود. شما می‌توانید آزمایش آنتی ژن را با استفاده از تیم متخصص ما در منزل یا محل کار خود دریافت کنید.

چه زمانی می‌توانم نتایج خود را مشاهده کنم؟

زمان انجام آزمایش آنتی ژن معمولاً سریعتر از آزمایش مولکولی است. حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد تا نتیجه در دسترس شما قرار گیرد.

این آزمایش چقدر دقیق است؟

دقت تست‌های آنتی ژن نسبت به آزمایش‌های مولکولی کمتر است. تحقیقات نشان داده است که آزمایش های آنتی ژن به ترتیب در 72 درصد و 58 درصد از افراد با و بدون علائم کرونا، بیماری را به درستی شناسایی کردند.

در حالی که یک نتیجه مثبت معمولاً کاملاً دقیق است، نتایج منفی کاذب همچنان می‌تواند به دلایل مشابه آزمایشات مولکولی اتفاق بیفتد، مانند این که اگر آزمایش آنتی ژن خیلی زود پس از ابتلا به کروناویروس جدید انجام شود با توجه به اینکه بار ویروس در بدن به اندازه کافی نیست، ممکن اس منتیجه به دست آمده منفی کاذب باشد.

از آنجا که آزمایش‌های آنتی ژن دقت کمتری دارند، ممکن است برای تأیید نتیجه منفی، آزمایش مولکولی لازم باشد، به ویژه اگر در حال حاضر علائم COVID-19 را دارید. اگر قصد سفر در روزهای اربعین به سوی نجف دارید لازم است تست کرونا نجف برای پرواز انجام دهید.

آزمایش آنتی بادی برای کرونا

آزمایش آنتی بادی می‌تواند به تعیین اینکه آیا قبلاً COVID-19 داشته‌اید یا خیر کمک کند. همچنین ممکن است این نوع آزمایش را بنام تست سرولوژی یا آزمایش سرولوژی شنیده باشید اگر قصد سفر به مکان های زیارتی از جمله کاظمین را دارید لازم است اقدام به تست کرونا کاظمین کنید. برای پرواز به تمامی کشور ها به خصوص در ایام اربعین و شهر ها و کشور های زیارتی تست منفی کرونا ارائه دهید..

آزمون چگونه انجام می‌شود؟

آزمایش آنتی بادی به دنبال آنتی بادی‌های خاص کروناویروس جدید در خون شما است. آنتی بادی‌ها پروتئین‌هایی هستند که سیستم ایمنی بدن شما در پاسخ به عفونت‌ها یا واکسیناسیون‌ها تولید می‌کند.

1 تا 3 هفته طول می‌کشد تا بدن شما شروع به تولید آنتی بادی کند. به همین دلیل، برخلاف دو آزمایش ویروسی که در بالا مورد بحث قرار گرفت، آزمایش آنتی بادی نمی‌تواند به تشخیص عفونت فعلی با کروناویروس جدید کمک کند. این آزمایش به صورت آزمایش خون انجام می‌شود و نمونه خون برای آزمایش را می‌توان از ورید بازو یا از طریق انگشت دست جمع آوری کرد. تیم آزمایش آنلاین به شما این خدت را ارائه می‌دهد که بنا به درخواست شما، تست کرونا کاظمین (برای سفر به کاظمین) را در منزل و یا محل کار خود با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی دریافت کنید.

چه زمانی می‌توانم نتایج تست کرونا برای اربعین خود را بگیرم؟

زمان برگشت آزمایشات آنتی بادی متفاوت است. برخی از مراکز مراقبت ممکن است نتایج یک روزه را ارائه دهند. اگر نمونه‌ای برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج شما در عرض 1 تا 3 روز دریافت شود.

این آزمایش چقدر دقیق است؟

گزارشات به دست آمده صحت آزمایشات آنتی بادی را برای COVID-19 بررسی کرد. به طور کلی، دقت آزمایش با گذشت زمان افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، تست عبارت بود از:

  • 1 هفته پس از بروز علائم، 30 درصد دقیق است
  • دو هفته پس از بروز علائم، 70 درصد دقیق است
  • 3 هفته پس از بروز علائم، بیش از 90 درصد دقیق است

ما هنوز دقیقاً در مورد مدت زمان دوام آنتی بادی‌های ناشی از عفونت طبیعی SARS-CoV-2 در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که آنتی بادی‌ها در افرادی که از COVID-19 بهبود یافته‌اند می‌توانند حداقل 5 تا 7 ماه باقی بمانند.

تست کرونا برای اربعین در منزل

انواع گزینه‌های آزمایش خانگی COVID-19 در حال حاضر در دسترس است، از جمله آزمایش مولکولی، آنتی ژن و آنتی بادی. دو نوع مختلف آزمایش COVID-19 خانگی وجود دارد:

جمع آوری نمونه در خانه: در این نوع آزمایش، شما نمونه را در خانه جمع آوری کرده و سپس برای آزمایش به آزمایشگاه تیم ما ارسال می‌نمایید. هنگامی که نتایج شما در دسترس باشد، با شما تماس گرفته می‌شود.

آزمایشات در خانه: آزمایشات در خانه به شما امکان می‌دهد یک نمونه را جمع آوری کرده و سپس آن را در خانه با یک کیت تست ارائه شده آزمایش کنید. نوع نمونه جمع آوری شده می‌تواند به نوع آزمایش و همچنین سازنده بستگی داشته باشد. آزمایشات ویروسی خانگی ممکن است سواب بینی یا نمونه بزاق را درخواست کنند. آزمایشات آنتی بادی خانگی از شما می‌خواهد که نمونه خون را از یک انگشت تهیه کنید.

آزمایشات خانگی COVID-19 با نسخه یا بدون نسخه در داروخانه، سایت آزمایش آنلاین و داروخانه‌ها در دسترس است. در حالی که برخی از برنامه‌های بیمه ممکن است آنها را پوشش دهد، ممکن است شما مسئول پرداخت برخی هزینه‌ها نیز باشید، بنابراین حتماً با ارائه دهنده بیمه خود مشورت کنید. اگر از آزمایش خانگی استفاده می‌کنید، نکات زیر را دنبال کنید:

  • قبل از استفاده، تاریخ انقضای آزمایش را بررسی کنید.
  • تمام دستورالعمل‌های ارائه شده با تست را با دقت بخوانید.
  • قبل از انجام آزمایش، میز یا پیشخوان محل مورد نظر خود را ضدعفونی کنید.
  • تمام دستورالعمل‌های آزمایش را دقیقاً طبق توضیحات سازنده دنبال کنید.
  • پس از انجام آزمایش، نمونه آزمایش را به درستی جمع‌آوری کنید، حتما محل را ضدعفونی کرده و دستان خود را بشویید.
  • در صورت داشتن هرگونه سوال یا نگرانی در مورد نتایج آزمایش خود با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی آزمایش آنلاین تماس بگیرید.

تست کرونا پرواز اربعین

خوشبختانه، بسیاری از فرودگاه‌ها تس سریع کووید-19 را قبل از ورود فرد به هواپیما انجام می‌دهند. اما گاهی این امکان نیز وجود دارد که برخی از فرودگاه‌ها این خدمات را ارائه ندهند. با این حال، به نتیجه منفی تست شما نیاز دارند. برای جلوگیری از بروز این مورد می‌توان از طریق سایت و یا شماره تماس آزمایش آنلاین تست کرونا پرواز اربعین خود را رزور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *