تست کرونا استانبول

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 12 / 07 / 1400

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، اگر قصد سفر به کشوری خارجی ازجمله ترکیه را دارید لازم است قبل از سفر تست کرونا بدهید. بر اساس قوانین این کشور افرادی که می‌خواهند وارد استانبول شوند حتما باید نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی باشد تا مجوز سفر به آن‌ها داده شود. حتی اگر می‌خواهید به استانبول نیز بروید این قانون در مورد شما صدق می‌کند. در ادامه با موضوع تست کرونا استانبول بیشتر آشنا می‌شوید اما قبل از آن لازم است با علائم ابتلا به ویروس کرونا آشنا شوید.

علائم ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

یکی از مواقع ضروری برای دادن تست کرونا، تجربه علائم ابتلا به این ویروس است. علائم ابتلا به بیماری کووید-19، دو تا 14 روز پس از ورود ویروس به بدن ظاهر می‌شوند که برخی از این علائم عبارت‌اند از:

  • تب و لرز
  • سرفه
  • بدن‌درد
  • گلودرد
  • سردرد
  • تنگی نفس و مشکل در تنفس
  • خستگی
  • گرفتگی و آبریزش بینی
  • از دست دادن حس چشایی و بویایی
  • حالت تهوع، استفراغ
  • اسهال

 

 

تست کرونا استانبول چیست و چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که مطرح شد افرادی که قصد سفر به ترکیه و استانبول دارند لازم است نتیجه تست کرونای آن‌ها منفی شود. در غیر این صورت، اجازه سفر به آن‌ها داده نمی‌شود. تست کرونا به دو دسته تشخیصی و آنتی‌بادی تقسیم می‌شود که برای اینکه بدانید آیا به کرونا مبتلا هستید یا خیر باید تست تشخیص کرونا را انجام دهید. در حال حاضر، معتبرترین و دقیق‌ترین تست تشخیصی کرونا، تست PCR است که برای تست کرونا استانبول نیز از آزمایش PCR استفاده می‌شود.

نمونه‌گیری تست PCR با استفاده از یک سواب انجام می‌شود که تکنسین آزمایشگاه، سواب را وارد بینی یا پشت گلوی شما می‌کند و مخاطی را از آن ناحیه جمع‌آوری می‌کند. پس از این کار، نمونه مخاط شما ازنظر وجود ویروس کرونا در آزمایشگاه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. برای انجام آنالیز، کد ژنتیکی ویروس موردبررسی قرار می‌گیرد و در صورت وجود آن، نتیجه آزمایش مثبت اعلام می‌شود.

در حالی که تحولات مربوط به آزمایش و الزامات سفر پیرامون COVID-19 همچنان در حال تغییر است، یک اصل ثابت وجود دارد: ترکیه نقش مثال زدنی در ارائه آزمایش و درمان (در طول همه گیری) را در حال انجام داشته است. چه برای سفرهای بین المللی لازم باشد یا خیر و صرف نظر از این که فردی از علائم رنج می‌برد، آزمایش تشخیص COVID-19 به طور منظم در سراسر ترکیه به خصوص استامبول در دسترس بوده و صدها مرکز آزمایش در سراسر کشور در دسترس است. علاوه بر این، افراد برای انجام تست کرونا استامبود در منزل می‌توانند به صورت آنلاین کیت آزمایش را تهیه کرده و بعد از جمع آوری نمونه آن را برای آزمایش به آزمایشگاهی معتبر ارسال نمایند.

ترکیه روزانه بیش از 100000 آزمایش انجام می‌دهد و تا کنون بیش از 12 میلیون نفر را آزمایش کرده است. در حال حاضر برای هر کسی، ترک یا خارجی، مهاجران یا بازدیدکنندگان، امکان آزمایش COVID-19 تشخیصی در استامبول وجود دارد. همانطور که اشاره شد، برای تشخیص ویروس کووید-19 دو آزمایش آنتی بادی و PCR انجام می‌شود که اکثر بیماریتان‌های خصوصی در استامبول نوع دوم تست (PCR) را ارائه می‌دهند.

در حال حاضر 245 مرکز آزمایش مختلف در 78 استان مختلف در سراسر کشور وجود دارد. از این رقم، 101 مرکز آزمایش در پنج شهر بزرگ، یعنی استانبول، آنکارا، ازمیر، آدانا و آنتالیا واقع شده است. استانبول به تنهایی دارای 45 مرکز از این قبیل است. این‌ها شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، آزمایشگاه‌ها و فرودگاه‌های بین المللی است. اما آنچه متفاوت است این است که کجا، چرا و چگونه همه این موارد ارائه می‌شوند.

نخست و مهمتر از همه، وزارت بهداشت ترکیه یک خط تلفن مستقیم برای پاسخگویی به سوالات مربوط به COVID-19 و مراقبت‌های بهداشتی ایجاد کرده است. با شماره گیری 184، می‌توانید به راحتی با یک اپراتور تماس بگیرید و از اطلاعات دقیق در مورد وضعیت شخصی خود مطلع شوید. به طور کلی، ترک‌ها همیشه سعی می‌کنند مشکلات و دشواری‌های خود را برطرف کنند، ممکن است موقعیت‌های فردی وجود داشته باشد که در آن فردی ناتوان شده یا در رسیدن به مرکز آزمایش با مشکل روبرو شود، و اگر چنین است، این شماره برای اطلاعات بیشتر است. در غیر اینصورت، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، آزمایشگاه‌ها و فرودگاه‌های بین المللی برای ارائه آزمایشات تشخیصی PCR، با نتایجی که در همان روز در دسترس قرار می‌گیرند، راه اندازی شده است.

به خاطر داشته باشید که در اکثر موارد، آزمایش‌های انجام شده در فرودگاه‌های بین المللی استامبول با الزامات خروجی مسافران خارجی ارتباط دارد. به عبارت دیگر، آزمایش انجام شده در اکثر فرودگاه‌ها به الزامات پروازهای بین المللی مانند مواردی که توسط آلمان تحمیل شده بود، مرتبط است، که آزمایش PCR منفی را بیش از 48 یا حداکثر 96 ساعت قبل از رسیدن به مرز انجام می‌دهد. به عنوان مثال، انگلستان و ایالات متحده چنین الزاماتی را برای سفرهای داخلی ندارند. با این حال، از مسافرانی که به انگلستان پرواز می‌کنند درخواست می‌شود که یک فرم به منظور اطمینان از سلامت عمومی مسافر به همراه داشته باشید.  محدودیت‌های پروازهای بین المللی هر روز در حال تغییر است، زیرا در اوایل ماه جاری ترکیه و همین اواخر ایتالیا به لیست کشورهایی اضافه شدند که در آنها دو هفته ایزولاسیون برای مسافرانی که به انگلیس باز می‌گردند، لازم است.

نتایج تست کرونا استانبول چگونه اعلام می‌شود؟

نتایج این تست به دو صورت مثبت یا منفی مشخص می‌شود که اگر نتیجه تست شما مثبت باشد بدین معنی است که به ویروس کرونا آلوده هستید و بنابراین، امکان سفر شما به استانبول تا زمانی که بهبود نیافته‌اید وجود ندارد. درعین‌حال، شهروندان نیس اجازه رفتن به مدرسه، دانشگاه، محیط کار و… را ندارند و لازم است به منظور مراقبت از سایر اعضای خانواده در خانه بمانید و خود را قرنطینه کنید.

از سوی دیگر، اگر نتیجه تست شما منفی شود بدین معنی است که به ویروس کرونا آلوده نیستید و می‌توانید به استانبول سفر کنید و یا در محیط کار و… حضور پیدا کنید. اگرچه در برخی موارد ممکن است نتیجه تست کرونا منفی کاذب باشد اما این مسئله در موارد کمی اتفاق می‌افتد و به‌خصوص زمان‌هایی رخ می‌دهد که شما در مراحل اولیه بیماری آزمایش داده باشید. در این مراحل، ویروس کرونا برای تشخیص کافی نیست و به همین دلیل، نتیجه تست منفی می‌شود. در صورت مشاهده علائم، (چند روز پس از انجام تست کرونا استانبول) بازم است دوباره آزمایش شوید.

 

 

آیا آمادگی خاصی برای تست کرونا استانبول لازم است؟

برای انجام تست کرونا استانبول (مسافرین و شهروندان استانبول) نیاز به آمادگی خاصی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که تست باید توسط آزمایشگاهی مورد تایید ایرلاین انجام شود و نتیجه آن به زبان انگلیسی و در برگه‌ای همراه با سربرگ و مهر آزمایشگاه اعلام شود. تست مورد تایید کشورها تست PCR است. همچنین، لازم است بدانید که ممکن است انجام تست و فرایند نمونه‌گیری با سواب کمی ناراحت‌کننده باشد اما این امر کاملا موقتی است و خیلی زود رفع می‌شود.

ساکنین ترکیه که تست کرونا استانبول را در هتل، محل کار یا زندگی خود رزرو می‌کنند نیز تنها کافیست منتظر بمانند، تا سلامت‌یار به محل موردنظر آنها مراجعه کرده و تست کرونا استانبول در منزل را به سرعت و به راحتی انجام دهد. برخی از کارفرما‌ها نیز می‌توانند این تست را برای تمامی کارکنان خود سفارش دهند. استفاده از این مزیت به کاهش چرخ انتقال و انتشار ویروس منحوس کرونا کمک بسیار خواهد کرد.

پس از دریافت نتیجه تست کرونا استانبول چه باید کرد؟

اگر نتیجه تست شما منفی شده است می‌توانید به‌راحتی سفر کنید. کافیست نتیجه تست خود را همراه با بلیت و پاسپورت به کانتر ایرلاین تحویل دهید تا کارت پرواز برای شما صادر شود. در مقابل، اگر نتیجه تست شما مثبت شده است این بدین معنی است که فعلا امکان مسافرت به استانبول را ندارید و لازم است بعدا و مجددا آزمایش بدهید. از سوی دیگر، در این شرایط لازم است برای مراقبت از خود و دیگران چند نکته را رعایت کنید. رعایت این موارد برای افرادی که ساکن استانبول هستند نیز صدق می‌کند. این بدان معناست که اگر شهروند استانبول هستید و نتیجه تست شما مثبت شد، باید مواردی که در ادامه آمده است را رعات کنید و همچنین در صورتی که شاغل هستید، به کارفرما، افرادی که در 4 الی 5 روز گذشته با آنها در ارتباط و تماس بوده‌اید را مطلع کنید. از سوی دیگر، با پزشک در اسرع وقت مشورت کنید تا اگر وضعیت جسمانی و سلامتی شما در معرض خطر جدی است، هرچه سریعتر بستری شوید.

 

 

برای اینکه از سلامت خود پس از دریافت نتیجه مثبت تست مراقبت کنید:

  • در خانه بمانید و استراحت کنید.
  • مقدار زیادی مایعات بنوشید.
  • مراقب علائم خود باشید و اگر علائمتان بدتر شد با پزشک تماس بگیرید.
  • برای تسکین دردهای خود می‌توانید استامینوفن مصرف کنید.

همچنین برای مراقبت از دیگران لازم است:

  • در خانه بمانید و از کسانی که با شما زندگی می‌کنند فاصله بگیرید.
  • ماسک بزنید.
  • جز در موارد ضروری مثل مراجعه به پزشک از خانه خارج نشوید.
  • سطوح مشترک مثل دستگیره‌های در و سطوح حمام و دستشویی مشترک را ضدعفونی کنید.
  • دست‌های خود را مرتبا و به مدت 20 ثانیه بشویید.

مزایای تست کرونا استانبول در منزل چیست؟

 همانطور که مطرح شد تست کرونا استانبول حتما باید توسط آزمایشگاهی معتبر انجام شود. در این شرایط، انجام آزمایش در محل می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد و موجب شود که از سلامت خود و دیگران نیز مراقبت کنید. یکی از مراکزی که خدمات آزمایش کرونا در محل را ارائه می‌دهد آزمایش آنلاین است. در ادامه با مزایای تست کرونا در استانبول در منزل آشنا می‌شوید.

مراقبت از سلامت خود و دیگران

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا ماندن در خانه امن‌ترین راه برای مراقبت از سلامت خود و دیگران است. بنابراین، اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید می‌توانید از خدمات آزمایش در محل استفاده کنید تا هم خودتان در معرض ویروس کرونا قرار نگیرید و هم اینکه اگر به ویروس مبتلا هستید آن را به دیگران منتقل نکنید.

صرفه‌جویی در وقت و هزینه

برای مراجعه به آزمایشگاه علاوه بر صرف هزینه برای حمل‌ونقل، پارکینگ و غیره لازم است زمان زیادی را نیز صرف کنید. این مسئله باعث می‌شود که نتوانید برنامه‌های روزانه خود را به‌خوبی انجام دهید و درنتیجه وقت شما به میزان زیادی هدر رود. این در حالی است که شما می‌توانید با استفاده از خدمات آزمایش در محل، متناسب با برنامه زمانی خود آزمایش دهید و درنتیجه در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

استفاده از خدمات حرفه‌ای

همانطور که مطرح شد انجام تست کرونا در استانبول حتما باید توسط آزمایشگاهی معتبر انجام شود تا خطای آن به حداقل برسد. بنابراین، اگر قصد سفر به استانبول را دارید مهم است آزمایش کرونا برای شما توسط آزمایشگاه معتبر انجام شود. یکی از مراکزی که می‌تواند نتایج دقیق و قابل‌اعتماد تست کرونا را به شما ارائه دهد آزمایش آنلاین است.

درنهایت، در حال حاضر، بسیاری از کشورها این قانون را تعیین کرده‌اند که مسافران برای ورود به کشور باید نتیجه منفی تست کرونا را به همراه داشته باشند. یکی از این کشورها ترکیه است. بنابراین، اگر قصد سفر به استانبول را دارید لازم است تست کرونا استانبول بدهید. درصورتی‌که نتیجه تست منفی شود به شما اجازه پرواز داده می‌شود. در حال حاضر، تست موردقبول کشورها تست PCR است که امکان انجام آن در محل نیز وجود دارد.

 

 

 

 

انجام تست کرونا در فرودگاه استامبول

دروازه‌های مرزی و همچنین فرودگاه‌های بین المللی استانبول، آنکارا و… جزو فرودگاه‌هایی هستند که آزمایش PCR را قبل از سفر و پرواز شما به استامبول انجام می‌دهند. با این حال، به دلیل محدودیت ظرفیت روزانه، زمان دسترسی به آزمایش و زمان انتظار ممکن است متغیر باشد.

با این حال، یک فرودگاه خاص از بقیه متمایز شده است: فرودگاه استانبول (IST). از آنجایی که ترکیه در حال حاضر قرنطینه‌های اجباری را برای هیچ یک از مسافران بین المللی اعمال نمی‌کند و این فرودگاه دارای قابلیت آزمایش گسترده است، بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند در صورت نیاز به آزمایش قبل از بازگشت به خانه، در استانبول توقف کنند.

مرکز آزمایش در سالن ورودی در سطح منفی 1 در نزدیکی ورودی 14 پس از کنترل گذرنامه یا گمرک واقع شده است ، بنابراین افرادی که مدارک قانونی مناسبی ‌برای ورود به ترکیه ندارند یا کسانی که فاقد کارت سوار شدن هستند نمی‌توانند وارد منطقه شوند. هنگامی که به منطقه می‌رسید، ابتدا باید با استفاده از دستگاه گیرنده شماره، شماره‌ای تهیه کرده و در ورودی صف قرار گیرد. سپس پس از پرداخت هزینه آزمایش، باید با لوله‌های آزمایش بارکد دار که به شما داده می‌شود، به کابین آزمایش بروید. کل روش سواب در حدود 30 ثانیه طول می‌کشد.

نمونه‌ها در محوطه فرودگاه، در آزمایشگاه‌های بیمارستان آموزشی و تحقیقاتی آزمایش می‌شوند. به طور متوسط ، نتایج آزمایش در عرض 2.5 تا 4 ساعت به دست شما می‌رسند اما به طور معمول، به مسافران توصیه می‌شود حداقل 5 یا 6 ساعت قبل از ساعت پرواز خود در فرودگاه حاضر باشند. کسانی که ساعت پرواز آنها زودتر است در اولویت قرار نمی‌گیرند بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی را دارید. پس از وارد کردن چهار رقم آخر شماره شناسنامه خود، می‌توانید نتایج آزمایش را به صورت دیجیتالی بارگیری کنید.

اگر نتیجه آزمایش شما منفی است، تبریک می‌گوییم و فقط روز خود را ادامه دهید. اما اگر مثبت باشد، آماده ورود به قرنطینه در اتاق خصوصی خود در ترمینال باشید. پس از هشدار به مقامات، تیم ردیابی تماس می‌آید تا شما را به بیمارستان برساند. بسته به شرایط شما، یا به شما توصیه می‌شود که در خانه قرنطینه شوید یا در بیمارستان تحت درمان قرار گیرید.

نحوه رزرو آنلاین تست کرونا در استانبول

اگر برای انجام آزمایش کرونا بنا به هر دلیلی، محدودیت زمانی دارید، تنها کافیست تست کرونا استامبول را در مکان و زمان موردنظر خود رزرو کنید. برای رزور تست کرونا استانبول در هتل، فرودگاه و یا محل موردنظر خود مراحل زیر را دنبال کنید:

  • تاریخ تست خود و تعداد افراد مورد آزمایش را انتخاب کنید
  • اگر بیش از یک نفر برای آزمایش هستید، نام سایر مهمانان را نیز ذکر کنید
  • کارکنان آزمایشگاه به هتل یا آپارتمان شما می‌آیند، تأییدیه و گذرنامه خود را به کارکنان آزمایشگاه نشان دهید
  • این تست در ساعات مختلفی از قبیل 8 صبح تا 5 بعد از ظهر انجام می‌شود، زمان دقیق انجام تست کرونا استانبول را بعد از رزور و ارائه اطلاعات لازم دریافت خواهید کرد.
  • نتیجه تست کرونا خود را همان روز یا 24 ساعت بعد دریتفت خواهید کرد. نتایج تست کرونا در منزل استانبول اغلب از طریق واتساپ یا پست الکترونیکی برای شما ارسال می‌شوند
  • اگر قصد ترک استانبول را دارید، نتیجه آزمایش خود را در فرودگاه نشان دهید و به خانه بروید

کجا باید تست PCR کرونا را در استانبول رزرو کرد؟

برای انجام آزمایش PCR کووید-19 در بیمارستان‌های دولتی باید واجد شرایط باشید. همچنین باید بدانید که بیمارستان‌های دولتی شلوغ هستند و ممکن است نتایج شما در همان روز به دست نیاید. بیمارستان‌های خصوصی خدمات تست سریع PCR را ارائه می‌دهند، اما باید قیمت‌ها را بپرسید زیرا برخی از آنها قیمت‌های بسیار بالایی دارند.

اگر می‌خواهید یک آزمایش سریع PCRکرونا را در یک روز انجام دهید و نتیجه را به سرعت دریافت کنید، در خانه باقی بمانید و تست کرونا در استانبول خود را رزرو کنید و یا به آزمایشگاه مراجعه نمایید. در صورت انتخاب این دو گزینه با شلوغی کمتر که معنی کاهش احتمال انتقال بیماری است و سریع عمل بالا تر  روبرو خواهید بود. فقط اطمینان حاصل کنید که آزمایشگاه باید دارای گواهی وزارت بهداشت ترکیه باشد. علاوه بر این، انجام تست کرونا استانبول برای تمامی افراد (چه کسانی که شهروند ترکیه هستند و چه افرادی که مسافر هستند) آزاد است.

 

 

تست کرونا استانبول در بیمارستان‌های دولتی

سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی ترکیه هزینه‌های آزمایش‌های تشخیص کووید -19 را برای شهروندان ترک و خارجیانی که در ترکیه اقامت دارند و در سیستم سلامت ادغام شده‌اند، پوشش می‌دهد. اکثر بیمارستان‌های دولتی استانبول آزمایش PCR انجام می‌دهند اما شما باید واجد شرایط و انتخاب شده باشید یا با کسی که به ویروس مبتلا است تماس مستقیم داشته باشید. علاوه بر این، با جمعیت احتمالی مبتلا به ویروس کرونا و یا ناقلان بدون علامت روبرو خواهید شد و ممکن است حداقل 1-2 ساعت در صف انتظار منتظر بمانید. هزینه تست کرونا استانبول در بیمارستان‌های دولتی را باید به صورت نقدی پرداخت کنید و نتیجه را اغلب 24 ساعت بعد بع زبانی غیر از انگلیسی دریافت خواهید کرد. بنابراین ما برای بیماران توریستی، مسافران و کسانی که به دنبال نتیجه سریع هستند آزمایش PCR کووید -19 را در بیمارستان‌های دولتی استانبول توصیه نمی‌کنیم. بلکه همانطور که در بالا توضیح داده شد، می‌توانید تست کرونا استانبول را به صورت آنلاین رزرو کنید.

تست کرونا استانبول در بیمارستان‌های خصوصی

می‌توانید آزمایش PCR کووید -19 خود را در بسیاری از بیمارستان‌های خصوصی شهر انجام دهید. اکثر آنها دارای خدمات درجه یک هستند. شما باید یک قرار ملاقات بگذارید و آزمایش PCR خود را خیلی سریع و با خدمات لوکس انجام دهید. آنها نتیجه آزمایش PCR شما را در 24 ساعت ارائه می‌دهند. همچنین آن را به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کنند. اما قبل از هرچیزی، لازم است از قیمت‌ها مطمئن شوید. زیرا با توجه هب خصوصی بودن بیمارستان ممکن است با قیمت‌های بالایی روبرو شوید.

تست کرونا استانبول در کلینیک‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی

این مورد علاوه بر رزرو تست کرونا استانبول به صورت آنلاین، یکی دیگر از گزینه‌های خوب و مورد اعتماد است. شما بسیاری از آزمایشگاه‌ها و خدمات تشخیصی خوب را در این شهر پیدا خواهید کرد که خدمات تست سریع تست PCR کرونا و همچنین بسیاری از برنامه‌های دیگر چکاپ و چندین آزمایش خون را ارائه می‌دهند. تیم ما این را توصیه می‌کند زیرا آزمایشگاه‌ها فقط برای تشخیص عمل می‌کنند و برای ویزیت روزانه بیمارستان با جمعیت روبرو نخواهید شد. شما به راحتی می‌توانید از آزمایشگاه‌ها دیدن کنید، آزمایش خود را بدهید و نتیجه خود را به صورت آنلاین یا حضوری دریافت کنید. فقط باید اطمینان حاصل کنید که آزمایشگاه‌ها باید توسط وزارت بهداشت ترکیه تأیید شوند.

البته علاوه بر موارد بالا، این امکان وجود دارد که تازه به استانبول مهاجرت کرده باشید و یا به عنوان مسافر قصد اقامت نسبتا طولانی مدت را در استانبول داشته باشید. همچنین ممکن است به خوبی به زبان ترکی تسلط نداشته باشید و طبیعتا از آزمایشگاه‌های معتبر استانبول آگاه نباشید. نگران نباشید؛ تنها کافیت تست کرونا استانبول خود را از طریق سایت ما رزرو کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز به خصوص تست کرونا به شما ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *