خرید باتری سمعک ویدکس

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 12 / 07 / 1401

خرید باتری سمعک ویدکس

باتری های سمعک هم مانند خود سمعک ها، برندهای متفاوتی دارند. باتری سمعک ویدکس از برندهای بسیار خوب موجود در بازار است. این باتری هم مانند دیگر برندها در عملکرد سمعک نقش بسیار مهمی دارد. توصیه می شود تنها از باتری های مخصوص سمعک استفاده نمایید، استفاده از باتری هایی که اندازه یکسان با باتری مخصوص سمعک دارند باعث خرابی و آسیب به قطعات داخلی سمعک می شود. یکی از بهترین باتری های موجود در بازار باتری سمعک ویدکس است که با فناوری روی- هوا کار می کند. در این باتری ها روی ذخیره شده است و ترکیب آن با اکسیژن موجود در هوا باعث فعال شدن آن می شود.

انواع باتری سمعک ویدکس

باتری های  سمعک نیز مانند سمعک ها  برندهای متفاوتی دارند. باتری سمعک ویدکس از برند های عالی موجود در بازار می باشد. باتری سمعک ویدکس در چها سایز در بازار موجود است که عبارتند از: باتری سمعک ویدکس 10 به رنگ زرد، باتری سمعک ویدکس 312 به رنگ قهوه ای، باتری سمعک ویدکس 13 به رنگ نارنجی، باتری سمعک ویدکس 675 به رنگ آبی. هنگام تهیه این باتری ها حتما به تاریخ انقضای آن ها توجه داشته باشید. از آزمایش آنلاین تمامی این باتری ها را با تاریخ انقضای بالا تهیه فرمایید.

 ویژگی باتری سمعک ویدکس

باتری سمعک به عنوان منبع انرژی سمعک ابعاد و انواع متفاوتی دارد که توسط شرکت های مختلف تولید می شوند. بنابرین باید در مورد باتری سمعک اطلاعاتی داشت تا بتوان باتری مخصوص برای سمعک خود را استفاده کرد. مهم ترین ویژگی باتری یک بار مصرف ویدکس داشتن تکنولوژی روی- هوا می باشد، یعنی این باتری ها با اکسیژن موجود در هوا فعال خواهند شد و سمعک شروع به کار خواهد کرد.

میزان مصرف باتری سمعک ویدکس به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان مصرف باتری سمعک ویدکس به تکنولوژی و تعداد کانال سمعک بستگی دارد.

تکنولوژی سمعک: آنالوگ، دیجیتال هوشمند و سمعک های هوش مصنوعی. کمترین میزان مصرف باتری مربوط به سمعک های آنالوگ می باشد و سمعک های با تکنولوژی هوش مصنوعی بالاترین مصرف انرژی را دارند.

تعداد کانال سمعک: سمعک ها در کانال های متفاوت تولید می شوند. اصولا هر چه تعداد کانال سمعک بیشتر شود تعداد آنالیزهای  سمعک بر روی صدای گفتاری بیشتر می شود که این آنالیز سبب مصرف بیشتر باتری می شود.

سایز باتری: سایز باتری به اندازه سمعک بستگی دارد. هر چه سمعک بزرگتر باشد اندازه باتری مورد استفاده در آن هم بزرگتر می شود. باتری های ویدکس در چهار سایز تولید می شوند.

تعداد مدارها و برنامه های فعال سمعک: در سمعک ها برنامه ها و مدارهای فعالی وجود دارد که هر کدام از این مدارها وظایف خاصی بر عهده دارند. به طور مثال در سمعک ها برنامه افزایش قدرت سمعک، برنامه تلفن، برنامه حذف سوت، برنامه تقویت صدای گفتار، برنامه کاهش سر و صداهای اضافی، برنامه وایرلس و ده ها برنامه دیگر وجود دارد. با فعال شدن هر یک از این برنامه ها مصرف باتری افزایش می یابد.

میزان ساعت استفاده از سمعک در طول روز: هر چه استفاده از باتری در طول روز بیشتر باشد، مصرف باتری نیز بالاتر خواهد رفت.

کیفیت باتری سمعک: کیفیت باتری سمعک بسیار اهمیت دارد. باتری باکیفیت ویدکس انرژی و طول عمر مفید خواهد داشت. متاسفانه باتری های تقلبی یا برندهای با اسم نچندان مشهور در حالت یکسان نسبت به یک برند مرغوب مانند باتری سمعک ویدکس تعداد ساعت کمتری کار می کند. بنابرین اگر از باتری های بی کیفیت استفاده می کنید انتظار زودتر تمام شدن آن هم داشته باشید.

 

نحوه نگهداری از باتری سمعک ویدکس

گاهی اشخاص از زود تمام شدن باتری شکایت دارند. یکی از این دلایل نحوه نگهداری باتری است.باتری سمعک باید در مکان های خشک و خنک نگهداری شود. اگر در محیط های گرم و مرطوب نگهداری شود سبب می شود از کیفیت مواد شیمیایی باتری کم شده و سبب زودتر تمام شدن باتری می شود.همچنین در محیط های گرم وشرجی به علت شرایط آب و هوایی خاص مصرف باتری بالا خواهد رفت.با افزایش کارکرد سمعک و افزایش استهلاک آن، مصرف باتری بیشتر می شود.

اگر از سمعک زیاد استفاده شود و میزان تعرق بدن بالا باشد، به مرور بر روی پایه های داخل باتری سمعک سولفات ایجاد می شود که این سولفاته شدن پایه های باتری منجر به قطع و وصل شدن باتری سمعک می شود. این حالت سبب می شود به شدت مصرف باتری زیاد شود.اگر هنگام حمام رفتن یا خوابیدن در سمعک باز نشود. این حالت باعث می شود سمعک روشن مانده و باتری زودتر تمام شود و همچنین باعث استهلاک سمعک شود.روی باتری یک روکش قرار دارد. به دلیل این که باتری ویدکس با هوا کار می کند هنگامی که برچسب جدا شود باتری فعال می شود. گاهی روکش باتری توسط کودکان یا نگهداری نادرست جدا می شود که این حالت سبب فعال شدن باتری شده و  چسباندن دوباره آن فایده ای نخواهد داشت.

تاریخ انقضای باتری سمعک ویدکس

زمان انقضای باتری بسیار اهمیت دارد. گاهی افراد باتری هایی تهیه می کنند که به علت این که تاریخ انقضای آن گذشته است یا زمان کمی به انقضای آن مانده است، باتری آن ها خیلی زودتر از زمان موعد تمام می شود. حداقل باید دوسال به انقضای باتری زمان مانده باشد. هر چه به انقضای باتری زمان کمتری مانده باشد کیفیت مواد شیمیایی باتری کمتر می شود که این کیفیت کمتر سبب زودتر تمام شدن باتری می شود. باتری سمعک ویدکس را از جاهای معتبری چون مرکز آزمایش آنلاین تهیه فرمایید، تا با خیالی آسوده باتری با تاریخ انقضا و کیفیت مناسب به دستتان برسد.

سایز باتری سمعک ویدکس

باتری سمعک ویدکس(Widex) در چهار سایز و رنگ مختلف تولید می شود. سایز10 کوچکترین سایز، سپس 312 و بعد از آن 13 و در نهایت سایز 675 بزرگترین سایز سمعک ویدکس است. سایز باتری در تمام کشور ها و در تمامی برندها یکسان می باشد.

  • باتری ویدکس سایز 10: زرد
  • باتری ویدکس 312: قهوه ای
  • باتری ویدکس 13: نارنجی
  • باتری ویدکس 675: آبی

نحوه قراردادن باتری ویدکس در سمعک

بر روی باتری سمعک یک علامت به اضافه نوشته شده است. همچنین علامت + بر روی باتری هم وجود دارد که این یعنی باید دو علامت + کنار هم قرار گیرند. اگر نشانه – باتری سمعک را کنار علامت + در باتری سمعک قرار دهید در باتری سمعک بسته نمی شود و اگر به زور در باتری سمعک بسته شود سمعک آسیب جدی می بیند. در سمعک های داخل گوشی نیز چنین قانونی برای قرار دادن باتری در سمعک وجود دارد.

سوالات رایج در مورد باتری سمعک ویدکس

استفاده از سمعک در فصل سرما و زمستان ممکن است مسئله ساز باشد، به ویژه استفاده از باتری های روی- هوا. هوای خشک و سرد ولتاژ موجود در باتری را کاهش می دهد و باعث می شود باتری برای تامین انرژی سمعک شما کار بیشتری انجام دهد. این مسئله باعث می شود که باتری زودتر تمام شود، بنابرین مجبور به تعویض باتری خواهید شد.

  • چرا باتری های سمعک به هوا نیاز دارند؟

باتری های روی- هوا توسط اکسیژن موجود در هوا فعال می شوند. بدون اکسیژن، باتری ها نمی توانند کار کنند. اگر پس از جدا کردن برچسب روی باتری یک تا سه دقیقه صبر نکنید، ممکن است باتری اکسیژن کافی برای فعال شدن و عملکرد مطلوب را نداشته باشد.

  • چرا باتری های سمعک ها زود تمام می شوند؟

اولین مورد، تاریخ انقضا باتری است. باتری سمعک هنگام مصرف بهتر است حداقل 2 الی 3 سال تاریخ انقضا داشته باشد، هر چه تاریخ انقضا طولانی تر باشد، طول عمر باتری بیشتر است. مورد بعدی رطوبت است، رطوبت می تواند دریچه هوای روی باتری را مسدود کند و باعث شود تا کارایی باتری کمتر شود و همچنین رطوبت می تواند با مواد شیمیایی باتری مخلوط شود و باعث شود سریع تر تخلیه شود.

  • باتری سمعک ویدکس چند روز عمر می کند؟

عمر استاندارد باتری سمعک بستگی به تکنولوژی سمعک، نوع باتری و ظرفیت باتری، ساعات استفاده از سمعک و میزان پخش صدا از تلفن همراه، از 5 تا 15 روز می باشد.

باتری سمعک ویدکس را برای شما عزیزان معرفی نمودیم. باتری سمعک ویدکس ، باتری سمعک دی پاور ، باتری سمعک زیمنس ، باتری سمعک ریواک و بقیه برند های معتبر باتری سمعک را از مرکز آزمایش آنلاین تهیه فرمایید تا از اصل بودن آن مطمئن باشید. پرسنل مرکز آزمایش آنلاین آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان و راهنمایی جهت بهترین خرید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *