Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
آزمایش ژنتیک برای بارداری - آزمایش آنلاین
آزمایش ژنتیک برای بارداری

آزمایش ژنتیک برای بارداری

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 06 / 05 / 1396

آزمایش ژنتیک برای بارداری

امروزه با وجود آزمایشات مختلفی که بر روی مادران، پیش از تولد نوزادان و یا در هنگام بارداری انجام می گیرد، خیلی از بیماری ها و مشکلاتی که پس از زایمان مادران، برای نوزادان ایجاد شده است؛ دیگر ایجاد نمی شود! یکی از همین آزمایشات مهم و کاربردی؛ آزمایش ژنتیک برای بارداری است که با انجام آن می توان از نبود معلولیت های جسمی و ذهنی برای کودکان در حال شکل گیری در بدن مادران، اطمینان حاصل نمود.

آزمایش ژنتیک بارداری

آزمایش ژنتیک برای بارداری:

چه بخواهید و چه نخواهید، در این مرحله بهتر است برای بهره مند شدن از یک کودک دختر و یا پسر سالم و تندرست، از آزمایش ژنتیک و پیش از آن، از یک ماشور ژنتیکی استفاده نمایید. آزمایش ژنتیک برای بارداری خیلی مقوله پیچیده ای نیست و می توان با دستور پزشک و هماهنگی های از قبل ایجاد شده با انجام آن از سلامتی جنین و نوزاد در حال رشد اطمینان حاصل نمود. اما چیزی که در این میان باید به آن اشاره داشت؛ نقش یک مشاور ژنتیک در طول زمان بارداری و مراحل انجام آزمایش ژنتیک است. یک مشاور می تواند با گرفتن اطلاعلات صحیح از پدر و مادر نوزاد پیرامون بیماری های ارثی و یا رفتارهای ناهنجار اطرافیان و آشنایان آن ها، درصد احتمال وجود آن نوع بیماری و یا رفتار را درکودکشان تخمین بزند و در صورت لزوم، راه حل مناسبی نیز برای آن در اختیار والدین قرار دهد!

 

آزمایش ژنتیک برای بارداری کدام طیف از مادران بیشتر الزامی است؟

  • زنان و مادرانی که احتمال بروز بیماری های ارثی، ژنتیکی، نقایص جنینی و همچنین نقایص کرموزومی به نوزادانشان وجود دارد
  • داشتن سابقه بیماری های ژنتیکی در خود و یا خانواده
  • وجود نتایج غیر نرمال و مشکوک در آزمایشات سونوگرافی مادران
  • مادرانی که در طول بارداری در بسترهایی از مواد شیمیایی، مواد مخدر گیاهی و دارویی و همچنین اشعه های مضر قرار گرفته اند
  • وجود بیماری های سیستمیک در مادران که به طور ذاتی ممکن است بر روی جنین نیز اثرگذاری نماید
  • مادرانی که در گذشته بیش از 2 بار مجبور به سقط جنین شده اند
  • زنانی که ازدواج های فامیلی داشته اند؛ لازم به ذکر است در این خصوص بهتر است به نتایج آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج و حتی پیش از بارداری نیز اکتفا نشود و در طول دوران آن نیز آزمایش ژنتیک برای بارداری نیز صورت پذیرد.
  • مادرانی که آزمایشات اولیه آنان برای بارداری با نتایج مبهمی همراه بوده است

آزمایش بارداری

کلام آخر:

همانطور که گفته شد بهتر است برای اطمینان و رسیدن به یک نوزاد سالم جدا از جنسیت آن، آزمایش ژنتیک برای بارداری را جدی بگیریم و اجازه دهیم به عنوان آخرین آزمایش سنجشی سلامتی جنین داخل رحم مادر، صورت گیرد تا ما با خیال هر چه آسوده تر به استقبال یک بچه کاملا سالم برویم. چه از آزمایش ژنتیک برای بارداری استفاده کنید و چه استفاده نکنید، چه از یک مشاور ژنتیکی برای مسائل این چنینی بهره ببرید و چه نبرید؛ باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که در حال حاضر آمار وجود نوزادان معلول در کشور بسیار تاسف برانگیز است! نوزادانی که ناخواسته پا به این دنیا گذاشته اند و اکنون باید چنین شرایط سخت و طاقت فرسایی را در ادامه حیات خود متحمل شوند.

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.
جهت درخواست  اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *