آزمایش آنلاین

آزمایش چکاپ پزشکی سالمندان

آزمایش چکاپ پزشکی سالمندان برای سالمند ناتوانی که با آن مواجه هستیم ‌ مثل شخصی که ضعف در انجام امور شخصی و مشکلات فیزیکی و جسمانی دارد ،مفید است. برخی از سالمندان امكانات به اندازه كافی دارند و مایلند به استراحت بپردازند .برخی هم به علت احتیاج به درآمد ، به كار خود ادامه می دهند یا حداقل اگر كاری باشد ، مایلند ادامه دهند .برخی هم امكانات مالی دارند ولی چون نمی خواهند «از كار افتاده» محسوب شوند ، مایلند كار كنند .در آخر هم سالمندان از كار افتاده و بیمار هستند، که ما باید با مراقبت از همه ی سالمندان بویژه این دسته، در پیشگیری از شدت یافتن علائم آسیب زننده در این دوران تلاش کنیم.
آزمایش چکاپ پزشکی سالمندان مخصوصاً آزمایش های دوره ای چکاپ جهت تشخیص بهتر پزشک و راهنمایی خود سالمندان و مراقبان آنها در تشخیص سلامت جسمی به موقع و پیشگیری از خطرات بعدی بهترین راه پیش رو است.

ضرورت های آزمایش چکاپ دوره ای

هر فردی می بایست در طول عمر خویش در فواصل زمانی معینی اقدام به انجام آزمایش های کلی پزشکی بنماید. برخی بیماری‌ها به علت اینکه عوامل ایجاد‌کننده بیماری، ناشناخته است یا ممکن است چند عامل مختلف در ایجاد بیماری نقش داشته باشند؛ قابل پیشگیری نیستند. لذا تشخیص زودرس این بیماری‌ها با استفاده از چک آپ های دوره ای به دلیل میسر ساختن درمان سریع و مؤثر، کاهش عوارض بیماری و همچنین کاهش هزینه‌های درمانی در علم پزشکی اهمیت ویژه‌ای دارد. پس به این ترتیب می‌توان گفت حتی افراد سالم جامعه که هیچ گونه بیماری و سابقه فامیلی بیماری هم ندارند؛ باید آزمایش‌های چکاپ (check up) را انجام دهند.

بيماري‌هاي جدي و مزمن اين روزها بسيار متداول شده‌اند بسياري از افراد در ترس ابتلا به آنها زندگي مي‌كنند. اما به جاي اينكه نگران اين باشيد كه چه اتفاقي ممكن است بيفتد، چرا براي پيشگيري از آنها اقدام نمي‌كنيد؟ زندگي هيچ تضميني ندارد برای اغلب مردم تنها چند اقدام پیش گیرانه راه‌گشاست. سلامت تان را بهبود ببخشید و تندرست و شاد باشید. پس آن‌قدر منتظر نشوید تا کار از کار بگذرد و بیماریها به سراغ تان بیایند. می توانید همین حالا شروع کنید و تغییرات کوچکی در سبک زندگی تان به وجود آوریداما رفتارهاي هوشمندانه نتیجتاً مثمر ثمر خواهد بود. آزمایش چکاپ پزشکی یکی از بهترين راه‌ها براي جلوگيري از بيماري و شروع راهي تازه براي داشتن يك زندگي سالم و طولاني را برايتان معرفي مي‌كند. در برخی موارد انجام آزمایش ژنتیک نیز بسیار راه گشاست.

سر فصل هایی از کتاب

1اثرات سلامت کبد و تاثیر آن روی پوست و چشم
اگر پوستی لک دار ، جوش دار یا زردرنگی دارید کبدتان را چک کنیدیکی از علایم سرطان کبد که گاهی اوقات دیده می شود، زردی چشم ها و پوست است
2تیروئید؛ غدۀ تناسب اندام
اگر بدون دلیل خاصی لاغر یا چاق هستید و یا حتی احساس گر گرفتگی و خستگی دارید غده تیروئیدتان را چک کنید
3اثر وضعیت هورمون های زنانه بر ریزش مو
تغیر هورمون های جنسی زنانه علت شایع ریزش مو در دختران جوان میباشد میزان کارکرد غذۀ تیروئید تاثیر عمده ای بر تناسب اندام دارند.
4اثر کمبود ویتامین D بر پوسیدگی دندان
ویتامین D سلامت دندان ها نقش به سزایی دارد هم چنین اگر سردرد و سر گیجه دارید یا درد و ضعف ماهیچه ها و عفونت های مکرر امان شمارا بریده است ، عرق بیش از حد میکنید ویتامین دی بدنتان را کنترل کنید