Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
چکاپ هایی که باید جدی بگیرید - آزمایش آنلاین

چکاپ هایی که باید جدی بگیرید

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 24 / 07 / 1400

حتی اگر احساس خوبی دارید، باز هم باید برای معاینه منظم و انجام چکاپ های دوره‌ای به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود مراجعه کنید. این بازدیدها می‌تواند به شما در جلوگیری از بروز مشکلات مربوط به سلامتی در آینده کمک کند. به عنوان مثال، تنها راه تشخیص فشار خون بالا بررسی منظم آن است. قند خون بالا و سطح کلسترول بالا نیز ممکن است در مراحل اولیه هیچ علامتی نداشته باشند. یک آزمایش خون ساده می‌تواند این شرایط را بررسی کند. اما سوال اینجاست که هرچند وقت یکبار باید آزمایش خون بدهیم؟

 

در ادامه درمورد انواع چکاپ هایی که باید جدی بگیرید، صحبت شده است. بنابراین، به ادامه مطلب توجه داشته باشید تا قادر به حفظ هرچه بهتر و آسانتر سلامتی خود و عزیزانتان باشید.

  1. فشار خون

فشار خون نیرویی است که خون شما بر دیواره عروق وارد می‌کند. فشار خون بالا می‌تواند قلب شما را ضعیف کرده و به دیواره عروق آسیب برساند و خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و بیماری کلیوی را افزایش دهد.

پزشک عمومی یا پرستار از یک کاف استفاده می‌کند که در قسمت بالای بازوی شما قرار می‌گیرد تا رگ‌ها را متورم کند و نمونه گیری راحت‌تر انجام شود. این آزمایش سریع و بدون درد است و فقط یک دقیقه طول می‌کشد.

اگر مبتلا به دیابت، بیماری قلبی، مشکلات کلیوی یا برخی شرایط دیگر هستید، ممکن است لازم باشد فشار خون خود را بیشتر از یکبار در سال و به صورت مکرر بررسی کنید، اما حداقل سالی یکبار این چکاپ را انجام دهید.

چرا چکاپ فشارخون مهم است؟

حدود 30 درصد از بزرگسالان در انگلستان فشار خون بالا دارند، اما بسیاری از آنها متوجه نمی‌شوند زیرا اغلب هیچ علامتی ندارند. بدین خاطر، اغلب آنها به صورت ناگهانی دچار مشکلات مرتبط با فشار خون بالا می‌شوند. اگر باردار هستید پیشنهاد میکنیم مقاله فشار خون در بارداری را مطالعه کنید.

تفسیر نتایج

اگر نتایج شما خارج از محدوده طبیعی است، باید چندین بار دیگر آن را بررسی کنید. اگر فشار خون شما به طور مداوم بالا باشد، پزشک عمومی در مورد چگونگی کاهش آن با شما صحبت می‌کند.

 

ممکن است یک آزمایش خون برای بررسی عملکرد کلیه‌ها و یک آزمایش برای بررسی خطر ابتلا به دیابت به شما پیشنهاد شود. درمان ممکن است شامل تغییر شیوه زندگی باشد و اگر این موارد موفقیت آمیز نبوده یا فشار خون شما بسیار بالا باشد، احتمالاً دارویی برای شما تجویز می‌شود

  1. کلسترول

کلسترول نوعی چربی است که توسط خون به بدن منتقل می‌شود. سطوح بالای کلسترول می‌تواند در عروق تجمع کرده و خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش دهد. شما می‌توانید سطح کلسترول خود را با یک آزمایش خون ساده در جراحی GP خود اندازه گیری کنید. برای اطلاع کامل از آزمایش کلسترول خوب لطفا مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

چرا بررسی کلسترول مهم است؟

کلسترول بالا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند، بنابراین می‌توانید بدون اطلاع بدن شما را درگیر کند. تنها راهی که می‌توانید از بالا بودن آن مطلع شوید، انجام آزمایش و چکاپ ها به صورت منظم است.

در صورت داشتن کلسترول بالا می‌توانید با تغییر رژیم غذایی، حفظ وزن سالم و انجام ورزش منظم آن را کاهش دهید. اگر از قبل بیماری قلبی دارید یا در خطر ابتلا به آن هستید، پزشک عمومی شما ممکن است داروهای کاهش دهنده کلسترول مانند استاتین‌ها را تجویز کند.

  1. دیابت

اگر فشار خون شما 130/80 میلی متر جیوه یا بالاتر باشد، پزشک شما ممکن است برای بررسی قند خون و دیابت، آزمایش قند خون ناشتا را تجویز کند. اگر شاخص توده بدنی (BMI) بیش از 25 دارید و عوامل خطر دیگری برای دیابت دارید، باید غربالگری شوید. داشتن BMI بالای 25 به معنای اضافه وزن است.

اگر عوامل خطر دیگری برای ابتلا به دیابت دارید، مانند بستگان درجه یک مبتلا به دیابت یا سابقه بیماری قلبی، ارائه دهنده شما احتمالاً چکاپ های مربوط به بررسی دیابت را نیز دستور می‌دهد. در صورت تجربه فشار خون بالا، باردار بودن و یا در صورتی که قصد باردار شدن را داشته باشید نیز لازم است این آزمایش و غربالگری را انجام دهید.

  1. آنوریسم آئورت شکمی (AAA)

غربالگری AAA راهی برای بررسی وجود برآمدگی یا تورم در آئورت است. آزمایش شامل سونوگرافی معده است. بسیار سریع، بدون درد و قابل اعتماد است.

چرا غربالگری AAA مهم است؟

آئورت رگ خونی اصلی بدن است. خون را از قلب به دور بدن پمپ می‌کند. اگر تورم در آئورت بزرگتر شود و یا باقی بماند، ممکن است منفجر شود و باعث خونریزی‌های تهدید کننده زندگی در داخل معده شود. آنوریسم آئورت شکمی اغلب علائمی نخواهد داشت بنابراین چکاپ آن می‌تواند قبل از ترکیدن AAA به شما هشدار دهد.

هر چند وقت یکبار باید معاینه شوید؟

در انگلستان، غربالگری AAA به مردان در 65 سالگی ارائه می‌شود. غربالگری AAA به مردان ارائه می شود زیرا آنوریسم در مردان شایع تر است. غربالگری به طور معمول برای زنان و مردان زیر 65 سال یا افرادی که قبلاً تحت AAA قرار گرفته‌اند، ارائه نمی‌شود، زیرا خطر AAA در این گروه‌ها بسیار کمتر است. اگر فکر می‌کنید ممکن است نیاز به غربالگری AAA داشته باشید، می‌توانید آن را درخواست کنید.

 

نتیجه در پایان غربالگری در دسترس شما قرار می‌گیرد. اگر مشکلی وجود داشته باشد، نامه‌ای به شما ارسال می‌شود که در مورد هرگونه آزمایش و درمان بیشتر که ممکن است نیاز داشته باشید به شما اطلاع می‌دهد و یا پزشک قرار ملاقات جدیدی را برای شما در نظر می‌گیرد.

  1. سرطان روده

چکاپ مربوط به سرطان روده، سرطان را تشخیص نمی‌دهد، اما می‌تواند مشکلات احتمالی را قبل از بروز علائم در فرد تشخیص دهد.

شما میتوان این بررسی را بدون مراجعه به آزمایشگاه انجا دهید. بدین صورت که کیت آزمایش، که آزمایش خون مخفی مدفوع (FOBt) نامیده می‌شود، از طریق پست ارسال می‌شود و از افراد خواسته می‌شود که نمونه‌های مدفوع را طی چند روز روی یک کارت مخصوص جمع آوری کنند، سپس برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال کنند. غربالگری هر 2 سال یکبار برای همه مردان و زنان 60 تا 74 ساله توصیه می‌شود.

چرا بررسی سرطان روده مهم است؟

سرطان روده چهارمین سرطان شایع در انگلستان است و هرچه زودتر تشخیص داده شود، درمان آن آسان تر است و فرد شانس بیشتری برای زنده ماندن از آن خواهد داشت.

این آزمایش به دنبال آثار خون است. در صورت وجود هرگونه علامت، از شما خواسته می‌شود دوباره آزمایش را انجام دهید. این بدان معنا نیست که شما مبتلا به سرطان روده هستید، اما ممکن است برای رد این احتمال نیاز به معاینه روده به نام کولونوسکوپی داشته باشید. درصد کمی از افراد نتیجه غیرطبیعی خواهند داشت و به آزمایشات بعدی نیاز دارند.

  1. غربالگری سینه

اکثر متخصصان معتقدند غربالگری منظم پستان در تشخیص زودهنگام سرطان سینه مفید است و هرچه زودتر مشخص شود، احتمال زنده ماندن از آن بیشتر است. خطر اصلی این است که غربالگری سینه گاهی اوقات سرطان‌هایی را ایجاد می‌کند که ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند یا تهدید کننده زندگی نباشند. ممکن است در نهایت آزمایش‌ها و درمان‌های اضافی غیر ضروری انجام دهید. شما می‌توانید در مورد جوانب مثبت و منفی غربالگری سرطان پستان با پزشک خود صحبت کنید.

چه اتفاقی در طول غربالگری می‌افتد؟

از هر سینه اشعه ایکس به نام ماموگرافی گرفته می‌شود. هر سینه به نوبه خود روی دستگاه اشعه ایکس قرار می‌گیرد و به آرامی اما محکم با یک صفحه شفاف فشرده می‌شود. فشرده سازی فقط چند ثانیه طول می‌کشد، اما برخی از خانم‌ها این مورد را کمی ناراحت کننده می‌دانند.

چرا این آزمایش مهم است؟

از هر 8 زن در بریتانیا، 1 نفر در طول زندگی خود به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. بنابراین، نباید بررسی این مورد را پشت گوش انداخت.

هر چند وقت یکبار باید معاینه شوید؟

شما اولین معاینه خود را برای حضور در واحد غربالگری سینه بین 50 تا 53 سالگی دریافت خواهید کرد. در برخی مناطق، از 47 سالگی و تا 73 سالگی این معاینه انجام می‌شود. از آن به بعد هر سه سال یکبار تا 70 سالگی لازم است سینه‌های خود را معاینه کنید.

تفسیر نتایج

نتایج حداکثر تا 2 هفته پس از غربالگری برای شما و پزشک عمومی ارسال می‌شود. اکثر زنان نتیجه طبیعی دریافت می‌کنند، اما ممکن است از برخی‌ها خواسته شود تا برای انجام آزمایشات بیشتر به کلینیک ارزیابی مراجعه کنند.

  1. دهانه رحم

غربالگری دهانه رحم روشی برای پیشگیری از سرطان با تشخیص ناهنجاری‌هایی است که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به سرطان در دهانه رحم زنان شود. یک پزشک یا پرستار ابزاری به نام اسپکولوم را برای بازکردن واژن وارد می‌کند و از یک برس نرم کوچک برای نمونه گیری از گردن رحم استفاده می‌کند. اکثر زنان می‌گویند انجام این آزمایش کمی ناراحت کننده است اما دردناک نیست.

چرا غربالگری دهانه رحم مهم است؟

سالانه حدود 3000 مورد سرطان دهانه رحم در انگلستان تشخیص داده می‌شود. از زمان انجام مرتب برنامه غربالگری در دهه 1980، تعداد موارد سرطان دهانه رحم هر سال حدود 7 درصد کاهش یافته است.

هر چند وقت یکبار باید معاینه شوید؟

همه زنان 25 تا 64 ساله واجد شرایط آزمایش غربالگری دهانه رحم را هر 3-5 سال انجام می‌دهند. معمولاً زنان بالای 65 سال نیازی به انجام غربالگری ندارند، مگر اینکه از 50 سالگی تحت غربالگری قرار نگرفته یا در هر سه آزمایش اخیر خود نتیجه غیرطبیعی داشته باشند.

بعد از انجام چکاپ، شما باید نتیجه آزمایش خود را ظرف دو هفته دریافت کنید. اکثر نتایج طبیعی هستند، اما اگر دوباره فراخوانده شوید، این لزوما به این معنی نیست که شما سرطان دارید. برای حدود 1 از 20 زن، این آزمایش تغییرات غیر طبیعی را نشان می‌دهد که نیاز به بررسی و درمان بیشتری دارد.

  1. چکاپ های پوستی

چه خودتان را معاینه کنید و چه به کلینیک تخصصی مراجعه کنید، مراقبت از خال‌ها می‌تواند به شما در تشخیص علائم اولیه سرطان پوست کمک کند. اکثر خال‌ها بی ضرر هستند، اما گاهی اوقات ممکن است به شکل نادری از سرطان پوست به نام ملانوم بدخیم تبدیل شوند.

 

اگر متوجه تغییر رنگ، اندازه یا شکل یک خال شدید، از پزشک عمومی خود بخواهید آن را بررسی کند و در صورت لزوم، شما را برای آزمایش بیشتر معرفی کند.

چرا چکاپ پوستی مهم است؟

ملانوم پنجمین سرطان شایع در انگلستان است که سالانه حدود 13000 مورد جدید تشخیص داده می‌شود و مانند سایر سرطان‌ها، تشخیص و درمان زود هنگام شانس زنده ماندن شما را افزایش می‌دهد.

هر چند وقت یکبار باید پوست خود را چک کنید؟

شما باید هر چند هفته یکبار تمام خال‌های خود را بررسی کنید و در صورت مشاهده هرگونه تغییر به پزشک خود مراجعه کنید.

در صورت مشاهده خال مشکوک، برای آزمایش‌های بیشتر اطلاعات لازم به شما ارجاع داده می‌شود و متخصص ممکن است تصمیم بگیرد که خال را برش دهد. در صورت تشخیص ملانوما، ممکن است به آزمایشات بیشتری برای بررسی عدم انتشار سرطان نیاز داشته باشید.

  1. واکسیناسیون

افراد معمولاً بدون هیچ مشکلی مداوم از آنفولانزا، ذات الریه یا زونا بهبود می‌یابند. با این حال، داشتن یکی از این عفونت‌ها در زندگی می‌تواند مشکلات جدی برای سلامتی ایجاد کند و حتی گاهی ممکن است کشنده باشد.

بهترین روش محافظت از خون این است که با 3 واکسیناسیون مختلف واکسینه شوید. برای اطلاعات بیشتر و اینکه آیا می‌توانید این واکسیناسیون‌ها را به طور رایگان انجام دهید، از پزشک پزشک خود بپرسید. همچنین ممکن است بتوانید واکسن آنفولانزا را از داروخانه محلی خود دریافت کنید.

چرا واکسیناسیون مهم است؟

آنفولانزا و ذات الریه چهارمین علت شایع مرگ و میر در افراد بالای 65 سال هستند. زونا می‌تواند عوارض طولانی مدت جدی ایجاد کند و گاهی اوقات امکان دارد کشنده باشد.

چند بار باید واکسن بزنیم؟

اگر 65 سال یا بیشتر دارید، می‌توانید واکسن رایگان آنفولانزا را دریافت کنید. هر سال به واکسن آنفولانزا نیاز است زیرا ویروس آنفولانزا دائماً تغییر می‌کند و واکسن به روز می‌شود تا بهترین محافظت را ارائه دهد. اگر زیر 65 سال دارید اما بیماری طولانی مدت دارید (به عنوان مثال دیابت، بیماری قلبی، بیماری ریوی)، یا اگر مراقب هستید، ممکن است همچنان واجد شرایط یک دوز رایگان آنفولانزا باشید. زمان دریافت این واکسن بستگی به تاریخ تولد شما دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد واجد شرایط بودن، از پزشک عمومی خود بخواهید.

شما باید هر سال واکسن آنفولانزا بزنید.

  • در سن 19 سالگی یا بعد از آن، اگر در نوجوانی دریافت نکرده‌اید، باید یک واکسن کزاز-دیفتری و سیاه سرفه (Tdap) به عنوان یکی از واکسن‌های کزاز-دیفتری خود داشته باشید. شما باید هر 10 سال یکبار تقویت کننده کزاز-دیفتری داشته باشید.
  • اگر هرگز آبله مرغان یا واکسن واریسلا نداشته‌اید، باید دو دوز واکسن واریسلا دریافت کنید.
  • اگر هنوز از MMR مصون نیستید، باید یک تا دو دوز واکسن سرخک، اوریون و سرخجه (MMR) دریافت کنید. در صورت مصونیت، پزشک می‌تواند شما را راهنمایی کند.
  • اگر شما در معرض خطر خاصی برای شرایط خاص مانند پنومونی هستید، از پزشک خود راهنمایی بگیرید
  • اگر 19 تا 26 سال سن دارید و موارد زیر را دارید، از ارائه دهنده خود در مورد واکسن ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) سوال کنید.
  1. چکاپ فیزیکی

معاینه فیزیکی یک آزمایش معمول است که ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه (PCP) برای بررسی سلامت کلی شما انجام می‌دهد. PCP چکاپ را ممکن است پزشک، پرستار یا دستیار پزشک انجام دهد. این آزمون به عنوان چکاپ سلامتی نیز شناخته می‌شود. برای درخواست چکاپ لازم نیست بیمار باشید.

معاینه فیزیکی می‌تواند زمان مناسبی برای پرسیدن سوالات PCP در مورد سلامتی شما یا بحث در مورد تغییرات یا مشکلاتی باشد که متوجه آنها شده‌اید.

آزمایشات مختلفی وجود دارد که می‌توانید در طول معاینه فیزیکی انجام دهید. بسته به سن یا سابقه پزشکی یا خانوادگی شما، PCP شما ممکن است آزمایش اضافی را توصیه کند.

هدف از چکاپ فیزیکی سالانه

معاینه فیزیکی به پزشک کمک می‌کند تا وضعیت کلی سلامت شما را تعیین کند. این چکاپ همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که در مورد هرگونه درد یا علائمی که در حال تجربه هستید یا سایر نگرانی‌های سلامتی که ممکن است داشته باشید با آنها صحبت کنید. حداقل سالی یکبار معاینه فیزیکی توصیه می‌شود، به ویژه در افراد بالای 50 سال. این معاینات برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • بیماری‌های احتمالی را بررسی کنید تا زود درمان شوند
  • هر مشکلی را که ممکن است در آینده به نگرانی‌های پزشکی تبدیل شود، شناسایی کنید
  • اطمینان حاصل کنید که از رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی استفاده می‌کنید
  • با PCP خود ارتباط برقرار کنید

این آزمایشات همچنین راه خوبی برای بررسی کلسترول، فشار خون و سطح قند خون است. این سطوح ممکن است بالا باشد بدون اینکه هیچ علامت یا نشانه‌ای نشان دهید. غربالگری منظم به PCP شما اجازه می‌دهد تا این شرایط را قبل از وخیم شدن درمان کند. PCP همچنین ممکن است قبل از جراحی یا قبل از شروع درمان برای یک بیماری پزشکی، یک معاینه فیزیکی انجام دهد.

چرا باید انجام مرتب چکاپ ها را جدی بگیرید؟

متخصصان پزشکی دائما بر اهمیت معاینات منظم سلامت تأکید می‌کنند. متأسفانه، اکثر مردم زندگی روزمره‌ای را تجربه می‌کنند که از سلامت خود غافل هستند. معمول است که افراد تنها در صورت مواجهه با بیماری‌های شدید به دنبال درمان پزشکی باشند.

این یک عمل سالم نیست. معاینات منظم با پزشک عمومی به نفع تمامی افراد است. این به اطمینان از عملکرد خوب بدن و تناسب اندام کمک می‌کند و می‌تواند از بروز هر گونه بیماری ناخواسته جلوگیری کند.

در صورتی که هنوز به اهمیت غیرقابل انکار چکاپ‌های منظم شک دارید، 6 دلیل عمده وجود دارد که شما را متقاعد می‌کند که چرا باید بلافاصله با پزشک عمومی وقت معاینه خود را رزرو کنید:

  1. آگاهی از سلامت شخصی

بسیاری از افراد زندگی روزمره خود را پیش می‌گیرند و به نشانه‌هایی که بدن آنها نشان می‌دهد، بی توجه هستند. این نادیده گرفتن سلامت شخصی اغلب باعث تشدید شرایط قابل درمان می‌شود. از طرف دیگر، ملاقات منظم با پزشک عمومی می‌تواند شما را از سلامت بدن خود آگاه کند. این آگاهی به شما این امکان را می‌دهد که مراقبت بهتری از خود داشته باشید و اقدامات صحیحی را برای حفظ سلامت کلی خود انجام دهید.

  1. پیشگیری از شرایط جدی

با انجام معاینات منظم، پزشک عمومی شما می‌تواند علائم اولیه بیماری‌های احتمالی را تشخیص داده و اقدامات اصلاحی را انجام دهد. به عنوان مثال، درمان زود هنگام فشار خون بالا می‌تواند از مشکلات جدی تری جلوگیری کند. علاوه بر این، این می‌تواند به پزشک شما اجازه دهد تا هرگونه تغییری در بدن شما که ممکن است نشان دهنده یک بیماری باشد را شناسایی کند. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود قبل از تشدید بیماری، آن را درمان کنید.

  1. عادات سالم را تشویق می‌کند

با مراجعه منظم به پزشک عمومی، شما را تشویق می‌کند تا شیوه‌های سالم را حفظ کنید. چنین شیوه‌هایی شامل رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و مدیریت استرس است. این به این دلیل است که مشاهده بهبود نتایج آزمایشات پزشکی در یک دوره زمانی منجر به ایجاد انگیزه زیادی می‌شود. بدون چکاپ های منظم بهداشتی و با توجه به شیوه زندگی پرمشغله افراد، انگیزه کمتری برای حفظ سلامت عمومی شما وجود دارد، بنابراین عادات سالم که سطح کلسترول، BMI و استرس شما را حفظ می‌کند نادیده گرفته می‌شود و ممکن است مشکلات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

  1. بدن خود را رو فرم نگه دارید

معاینات منظم علاوه بر تشویق شما برای حفظ عادات زندگی سالم، به حفظ سلامت بدن شما نیز کمک می‌کند. این به این دلیل است که پزشک عمومی توصیه‌هایی را برای حفظ بدن شما در بهترین حالت ارائه می‌دهد. بنابراین، مشکلاتی مانند عدم تعادل هورمونی، نوسان فشار خون و سایر نگرانی‌ها از طریق آزمایش خون مکرر مشخص شده و در نهایت به حداقل می‌رسد. در نتیجه، احساس تناسب اندام، سالم و پرانرژی خواهید داشت.

  1. سیستم ایمنی قوی را حفظ می‌کند

افرادی که به طور منظم برای معاینه سلامت به پزشک مراجعه می‌کنند، کمتر در معرض بیماری قرار می‌گیرند. این به این دلیل است که آنها عادات سالمی را حفظ می‌کنند که سیستم ایمنی قوی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. در نتیجه، این دسته از افراد کمتر مستعد سرماخوردگی و عفونت‌های معمولی هستند. این به آنها این امکان را می‌دهد که از سبک زندگی شلوغ خود پیروی کنند. از سوی دیگر، کسانی که به اهمیت انجام دادن چکاپ ها توجه نمی‌کنند، احتمالاً دارای سیستم ایمنی ضعیف تری هستند.

 

  1. صرفه جویی در هزینه

برخی از افراد از مراجعه برای معاینه اجتناب می‌کنند زیرا معتقدند که این چکاپ ها و آزمایشاتی که ممکن است بعد از چکاپ به آنها نیاز داشت، بسیار گران است. اما نکته اینجاست که این هزینه‌ها را می‌توان در دراز مدت به طور قابل توجهی کاهش داد. بدین خاطر که چکاپ‌ها خطر ابتلا به بیماری‌های شدیدتری را که درمان آنها هزینه بر است، کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند از نیاز به جراحی‌های پرهزینه و خطرناک جلوگیری کند. به عبارت دیگر، معاینات و چکاپ ها راهی عالی برای کاهش نیاز به درمان‌های پزشکی گران قیمت در طولانی مدت است. تفسیر آنلاین آزمایش خون را میتوانید در مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

واضح است که مزایای معاینات و چکاپ ها بی شمار است. برای بهره مندی از این مزایا برای رفاه و سلامت کلی خود، امروز با پزشک عمومی مورد نظر خود وقت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *