واکسن HPV؛ پاپیلوگارد برای مردان

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 25 / 02 / 1401

واکسن HPV دارای انواع مختلف است و به جلوگیری از ابتلا به انواع سویه‌های HPV و همینطور انواع سرطان کمک می‌کند. پاپیلوگارد یکی از این واکسن‌ها تلقی می‌شود که حاوی ذرات شبه ویروسی است و در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های ناشی از گونه‌های 16 و 18 ویروس HPV کاربرد دارد. این واکسن به تمامی مردانی که تا قبل از 26 سالگی واکسینه نشده‌اند به منظور حفظ سلامتی خود توصیه می‌شود. مردان 26 الی 45 سال که واکسن HPV را دریافت نکرده‌اند، لازم است با توصیه مشاوره پزشکی خود دوره واکسیناسیون را نیز آغاز کنند. مشخص شده است که واکسن پاپیلوگارد برای آقایان کاملا ایمنی است و می‌توانید بدون هیچگونه نگرانی برای دریافت آن از تیم آزمایش آنلاین اقدام کنید.

هدف از تزریق واکسن پاپیلوگارد برای آقایان چیست؟

این واکسن حاوی سوسپانسیون است و به صورت عضلانی تزریق می‌شود. ترکیبات موجود در هر دوز 0.5 میلی لیتر، 20میکروگرم پروتئین L1 نوع 16 و 18 است. همچنین، مطالعات انجام شده بر روی واکسن پاپیلوگارد برای آقایان نشان داده است که از اثربخشی و ایمنی قابل توجهی برخوردارد است.

 

هدف مهم روش‌های ایمن سازی مانند تزریق واکسن در بسیاری از کشورها، کاهش بروز سرطان در افراد است. زیرا عفونت HPV با ایجاد سرطان‌های مقعد، آلت تناسلی و سرطان‌های سر و گردن و زگیل تناسلی نیز مرتبط است. ابتلا به عفونت HPV و بیماری‌های ناشی از HPV در پسران و مردان نیز شایع است. تقریباً 2/5 درصد از کل سرطان‌ها مربوط به HPV هستند و میزان بیماری‌های مرتبط با HPV در مردان اکنون در کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی نسبت به زنان برجسته‌تر است. بدین خاطر، اگر تا به امروز واکسن HPV را دریافت نکرده‌اید، همین حالا با ما تماس بگیرید و با مشاوره پزشکی تلفنی مشورت کنید که کدام واکسن برای شما مناسب‌تر است و چند دوز از واکسن را باید دریافت کنید. گارداسیل یکی دیگر از واکسن‌های این عفونت است و هردو این واکسن‌ها را می‌توانید با اطمینان از ایمنی و اورجینال بودن آنها از تیم ما در منزل و یا محل مورد نظر خود دریافت کنید.

نحوه تزریق واکسن پاپیلوگارد برای آقایان توسط آزمایش آنلاین

اغلب توصیه می‌شود پسران از سنین 9 الی 13 سالگی تزریق واکسن پاپیلوگار را با توجه به نظر مشاوره پزشکی انجام دهند. اما با این حال برای تمامی مردانی که تا قبل از 26 سالگی واکسنی دریافت نکرده‌اند نیز توصیه می‌شود. رزرو واکسن پاپیلوگارد برای آقایان از سایت آزمایش آنلاین و یا از طریق تماس تلفنی، توسط تیم ویزیت پزشک در منزل به شما تحویل و در صورت درخواست، تزریق می‌شود.

پسرانی که اولین دوز از واکسن را قبل از  15 سالگی دریافت کرده‌اند، باید به مدت6  الی  12 ماه پس از اولین دوز دریافتی، 2دوز دیگر از واکسن را تزریق کنند. در صورتی که اولین دوز بعد از 15 سالگی تزریق شود، لازم است 3 دوز دیگر نیز دریافت کنند. بدین صورت که دوز دوم 1 ماه بعد از اولین دوز و دوز سوم با فاصله 6 ماه بعد از اولین دوز تزرق شود. آن دسته از مردان 26 الی45 ساله‌ای که تا به حال هیچگونه واکسن GPV دریافت نکرده‌اند، باید با مشورت مشاوره پزشکی، واکسیناسیون خود را آغاز کنند.

آیا واکسن واکسن پاپیلوگارد برای آقایان موثر است؟

واکسن پاپیلوگارد برای آقایان موثر است و می‌تواند از بدن در مقابل زگیل تناسلی، سرطان مقعد، آلت و برخی ضایعات پیش سرطانی که توسط انواع خاصی از ویروس HPV ایجاد می‌شود، محافظت کند. با توجه به سرطان‌هایی که ممکن است توسط این ویروس ایجاد شوند و امکان دارد باروری مردان نیز تحت تاثیر قرار گیرد، علاوه بر تزریق واکسن HPV توصیه می‌شود آزمایش سلامت جنسی و باروری را نیز انجام دهید. تا از سلامت کامل خود اطمینان حاصل کنید. این آزمایش، تست HPV و واکسنHPV  را می‌توان تنها با یک تماس تلفنی و یا به صورت آنلاین و از طریق سایت رزرو و دریافت کنید.

 

واکسن پاپیلوگارد ایمن است؟

در سراسر جهان هزاران مجوز صادر شده است که ایمنی واکسن پاپیلوگارد را برای مردان تائید می‌کند. همچنین تحقیقات انجام شده توسط تیم آزمایش آنلاین هیچگونه عارضه و نگرانی را گرازش نکرده است. تنها علائمی که بعد از تزریق واکسن HPV ایجاد می‌شوند شامل خستگی، سردرد، قرمزی در محل تزریق است. این علائم در اثر تزریق درصد بسیار زیادی از واکسن‌ها دیده می‌شوند که نگران کننده نیستند و بعد از مدتی از بین می‌روند. بنابراین، بدون هیچ نگرانی برای تزریق و دریافت واکسن، تلفن خود را بردارید و با ما تماس بگیرید و یا از طریق سایت برای رزور واکسن خود اقدام کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

واکسن پاپیلوگارد بر روی زگیل تناسلی چه تاثیری دارد؟

این واکسن قادر است بدن را در برابر نوع 16 و 18 ویروس HPV که عامل زگیل‌های تناسلی هستند، مقاوم کند. این بدان معناست که اگر مردان قبل از ابتلا به ویروس HPV این واکسن را دریافت کند، دچار زگیل تناسلی نخواهد شد. زیرا واکسن HPV قادر است 90 درصد از احتمال ابتلا به زگیل تناسلی در مردان را کاهش دهد.

موارد احتیاط واکسن پاپیلوگارد برای آقایان کدامند؟

  • تب شدید: مردانی که به تب شدید مبتلا هستند باید تزریق واکسن HPV را به زمانی که کاملا از نظر جسمی سالم هستند موکول کنند.
  • حساسیت: اگر بعد از تزریق یک دوز از واکسن دچار واکنس حساسیت شدید شده‌اید و یا به طور کلی، حساسیت دارید، برای دریافت دوزهای بعدی واکسن با مشاوره پزشکی صحبت کنید.
  • سیستم ایمنی ضعیف: واکسن HPV کامل ایمن و بی خطر است و برای افراد مبتلا به HIV مشکلی ایجاد نمی‌کند. اما با این حال، واکنش سیستم ایمنی و همچنین اثر واکسن در افراد مختلف متفاوت است و بهتر است با پزشک مشورت کنید.

واکسن پاپیلوگارد برای آقایان؛ جمع‌بندی

واکسن پاپیلوگارد از ترکیب ذراتی شبیه به ویروس HPV ساخته شده است، به صورت عضلانی تزریق می‌شود و هدف از تزریق آن، جلوگیری از ابتلا به سرطان‌های ناشی از سویه‌های 16 و 18 ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. HPV یک ویروس رایج و شایع است که تنها از طریق تماس با پوست آلوده می‌تواند به ناحیه تناسلی، دهان، گردن و… منتقل شود. گونه‌های خطرناک این ویروس گاهی ممکن است منجر به سرطان نیز شوند. پس تا دیر نشده است با ما تماس بگیرید و برای دریافت واکسن HPV اقدامات لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *