سمعک زیمنس SILK

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 04 / 08 / 1401

معرفی سمعک زیمنس SILK | ویژگی‌ها و قیمت

سمعک زیمنس  SILKیکی از جدیدترین انواع سمعک تولید شده توسط شرکت زیمنس  است که در داخل مجرای گوش قرار می‌گیرد و به دلیل اینکه به راحتی قابل مشاهده نیست به سمعک نامرئی یا CIC معروف است. این نوع سمعک بدون پوسته ساخته می‌شوند و به طور مستقیم در داخل گوش قرار می‌گیرند. به همین دلیل اندازه بسیار کوچکی دارند و در داخل گوش مخفی می‌شوند.

این مدل سمعک برای افرادی که کم شنوایی متوسط دارند مناسب است و صدا را به مقدار مورد نیاز تقویت می‌کند تا فرکانس مورد نیاز بدون هیچ گونه صدای اضافی به گوش فرد کم شنوا منتقل شود. سمعک زیمنس SILK بدنه‌ای از جنس سیلیکون دارد که باعث می‌شود به طور ثبات درون گوش قرار گیرد و حرکت نکند. جنس بدنه سمعک موجب می‌شود تا فرد بدون نگرانی در زمان حرکت کردن و ورزش نیز از سمعک استفاده کند. سمعک زیمنس SILK اندازه متنوع طراحی و تولید شده است و برای سنین مختلف قابل استفاده است. سری نرم آن موجب می‌شود تا کودکان نیز بتوانند به راحتی از این نوع سمعک استفاده کنند.

در گذشته برای ساخت سمعک‌های قدیمی CIC باید متناسب با شکل گوش فرد قالب گیری انجام می‌شد اما سمعک‌های جدید به دلیل اینکه بدنه نرم و انعطاف پذیری دارند خیلی راحت در داخل مجرای گوش قرار می‌گیرد و تمام مجرای گوش را می‌پوشاند و از ایجاد صدای صوت و وارد شدن صدای اضافی اطراف جلوگیری می‌کند.

سمعک زیمنس SILK دارای میکروفون پر قدرتی هستند که صدا را در داخل کانال گوش دریافت می‌کنند و موجب می‌شوند تا وضوح و کیفیت صدا عالی باشد. مدل جدید سمعک زیمنس SILK از اندازه مدل‌های قبلی بسیار کوچکتر و ظریف‌تر است و دارای دو گوشی تک میکروفونه است و باعث می‌شود تا فرد صدا را واضح‌تر بشنود.

انواع سمعک زیمنس سیلک

سمعک زیمنس SILK در 5 سطح تکنولوژی در بازار موجود است و همه آنها از سیستم پردازشی پیشرفته‌ای برخوردار هستند. سمعک نامرئی SILK بیشتر برای افرادی که دارای کم شنوایی در سطح متوسط هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و کوچکترین سمعک داخل گوشی است.

انواع سمعک زیمنس SILK از سری NX عبارتند از:

  • سمعک زیمنس SILK 1 NX و SILK 2 NX از 16 کانال پردازشگر برای تقویت اصوات و بالا بردن درک گفتار استفاده می‌کنند و با تقویت و تفکیک همزمان صداهای محیط کمک می‌کند تا صدا با کیفیت و وضوح بهتری به گوش فرد منتقل شود. سمعک‌های نامرئی با استفاده از باتری سمعک زیمنس شماره 10 انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.
  • سمعک زیمنس SILK 3 NX مجهز به 24 کانال پردازشگر است که سیگنال‌های ورودی را پردازش نموده و صدایی واضح را به گوش فرد منتقل می‌کند. این مدل سمعک زیمنس SILK با استفاده از برنامه‌ای که بر روی گوشی همراه فرد وجود دارد و با استفاده از کنترل از راه دور قابل کنترل است و می‌توان صدای آن را بسته به شرایط محیط و صداهای موجود کم یا زیاد کرد.
  • سمعک زیمنس SILK 5 NX دارای 36 کانال پردازشگر است و در رده استاندارد قرار دارد و قیمت مناسبی دارد و برای افرادی که کم شنوایی متوسط تا شدید دارند مناسب است. این مدل به بیشتر تکنولوژی‌های مورد نیاز برای کنترل سمعک مجهز است و از نظر پیشرفته بودن در رده میانی قرار دارد.
  • سمعک زیمنس SILK 7 NX در مقایسه با مدل‌های پیشین و مدل‌های SILK  بالاترین رده تکنولوژی را دارد و قیمت آن نیز بیشتر از مدل‌های دیگر است. این مدل سمعک دارای 48 کانال پردازشگر است و صدا را با بهترین کیفیت تقویت می‌کند.

انواع سمعک زیمنس SILK از سری X عبارتند از:

  • سمعک زیمنس SILK 1X و SILK 2X از نظر تکنولوژی در سطح پایه هستند و دارای 15 کانال برای پردازش سیگنال‌های ورودی می‌باشند.
  • سمعک زیمنس SILK 3X نیز با استفاده از 24 کانال پردازشگر برای افزایش قدرت شنوایی افرادی با کم شنوایی متوسط مناسب هستند.
  • سمعک زیمنس SILK 5X برای بالا بردن کیفیت صدا و پردازش اصوات از 26 کانال پردازشی استفاده می‌کند و برای انواع کم شنوایی قابل استفاده است.
  • سمعک زیمنس SILK 7X از بالاترین سطح تکنولوژی برخوردار می‌باشد و دارای 48 کانال پردازشگر و 20 عدد هندل برای تغییر تنظیمات سمعک می‌باشد. این مدل نسبت به مدل‌های قبل قیمت بالاتری دارد.

ویژگی‌های سمعک زیمنس SILK

مدل‌های جدید سمعک Siemens مدل SILK در مقایسه به مدل‌های قبلی 20 درصد کوچکتر هستند و به دلیل ظرافت و کوچکی به طور کامل درون گوش مخفی می‌شوند. جنس سیلیکونی آن موجب می‌شود تا سمعک در داخل گوش محکم و ثابت بماند و در زمان صحبت کردن یا جویدن غذا و دویدن حرکت نکند. این مدل به دلیل جنس نرم و انعطاف پذیری که دارد نیازی به قالب گیری نداشته و برای همه افراد قابل استفاده است.

سمعک گوش چپ و راست با رنگ قرمز و آبی مشخص شده است تا در زمان استفاده نیازی به چک کردن اندازه و شکل آن نباشدو این ویژگی کمک می‌کند تا افراد سالمند و کودکان به راحتی بتوانند سمعک را به درستی در گوش خود قرار دهند. سمعک گوش راست به رنگ قرمز است و سمعک گوش چپ به رنگ آبی.

میکروفون سمعک زیمنس SILK صدا را در داخل کانال گوش دریافت می‌کند و این ویژگی موجب می‌شود تا فرد در زمان مکالمه با تلفن همراه یا گوش دادن به موسیقی صدا را همانند فردی با شنوایی عادی بشنود. وضوح صدا در این نوع سمعک بسیار بالا است و به همین دلیل سمعک زیمنس مدل SILK یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سمعک‌های نامرئی موجود در بازار شناخته می‌شود.

قابلیت کنترل از راه دور و مدیریت صدا با استفاده از برنامه گوشی همراه از دیگر ویژگی‌های این مدل سمعک است. این سمعک با استفاده از باتری سمعک زیمنس کار می‌کنند و باید در زمان خرید باتری سمعک دقت داشته باشید که سایز مناسب را انتخاب کنید.

باتری قابل استفاده برای سمعک زیمنس SILK

تمامی مدل‌های سمعک زیمنس SILK از باتری سمعک سایز 10 استفاده می‌کنند. این مدل سمعک زیمنس اندازه کوچکی دارد و از کوچکترین سایز باتری سمعک انرژِی مورد نیاز خود را تامین می‌کند. هر باتری به طور متوسط بین 5 الی 10 روز قابل استفاده است. برای سمعک زیمنس مدل SILK می‌توان از باتری سمعک ریواک سایز 10 و باتری سمعک انرجایزر نیز استفاده نمود.

مزایای خرید سمعک زیمنس SILK

سمعک‌های نامرئی به دلیل اینکه در داخل گوش پنهان می‌شوند و با راحتی قابل مشاهده نیستند یکی از پرطرفدارترین انواع سمعک محسوب می‌شوند. در گذشته برای اینکه سمعک به خوبی در داخل گوش قرار بگیرد باید برای هر فرد با توجه به شکل مجرای گوش قالب گیری انجام می‌شد. اما سمعک‌های SILK به صورت استاندارد در چهار سایز موجود هستند و به دلیل سیلیکونی بودن بدنه آن به راحتی قابل استفاده هستند و دیگر نیازی به قالب گیری نیست. دیگر مزایای خرید سمعک زیمنس SILK عبارت است از:

  • با استفاده از یک برنامه که روی گوشی نصب می‌شود می‌توان بلندی صدا، زیر و بم بودن آن را کنترل کرد.
  • حالت‌های مختلفی نیز وجود دارد که با توجه به محیط اطراف می‌توان سمعک را از راه دور بر روی حالت مورد نظر تنظیم کرد تا صدا بهتر شنیده شود.
  • یکی دیگر از مزایای این مدل سمعک دو گوشی بودن آن است. وقتی سمعک در دو گوش قرار می‌گیرد فرد کم شنوا می‌تواند درست مانند زمانی که شنوایی عادی داشته است صداها را بشنود.
  • در زمان مکالمه با تلفن همراه صدا از هر دو گوشی پخش می‌شود و فرد می‌تواند به طور واضح صدای پشت تلفن را متوجه شود.

نحوه نگهداری از سمعک زیمنس مدل SILK

برای اینکه عمر مفید سمعک افزایش یابد و کارایی مطلوبی داشته باشد، رعایت چند نکته در زمان نگهداری از آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. سمعک یک وسیله بسیار ظریف و گران قیمت است و باید در حفظ و مراقبت از آن دقت شود. به کودکان و سالمندان نیز بایستی آموزش داده شود تا از سمعک خود به خوبی نگهداری کنند. رعایت نکات زیر در افزایش عمر سمعک موثر می‌باشند:

  • سمعک را در زمان استراحت خاموش کنید،
  • هر روز سمعک رطوبت ناشی از عرق موجود بر روی سمعک را خشک کنید،
  • پیش از خالی شدن باتری سمعک، باتری را عوض کنید،
  • سمعک را به تنهایی در داخل کیف یا جیب قرار ندهید، حتما داخل کیف یا جعبه مخصوص قرار دهید،
  • سمعک را روی زمین نیندازید و آن را پرت نکنید.

قیمت سمعک زیمنس SILK

سمعک‌های زیمنس مدل SILK در 5 سطح تکنولوژی در بازار موجود می‌باشند و هر یک امکانات و قابلیت‌های خاصی دارد و شنوایی سنج بر اساس میزان کم شنوایی و نحوه استفاده وی از سمعک، مدل مناسب را برای وی توصیه می‌کند. با خرید سمعک اصل و باکیفیت از فروشگاه آزمایش آنلاین می‌توانید از شنیدن صدایی با کیفیت و بدون نویز لذت ببرید. برای خرید انواع باتری سمعک زیمنس، باتری سمعک دوراسل، باتری سمعک دی پاور نیز می‌توانید به سایت مراجعه نمائید و باتری سمعک اصل و باکیفیت خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *