سمعک زیمنس | قیمت + ویژگی انواع آن

  • نوشته شده توسط فاطمه مهربان
  • 14 / 04 / 1401

سمعک زیمنس (Siemens) که یکی از بهترین برندهای سمعک در جهان است، یک سمعک هوشمند بوده و قدمت آن به 140 سال پیش برمی گردد. اما چندین سال است که این برند سمعک های خود را با نام تجاری سیگنیا به فروش می رساند. اگرچه این برند به قدری معروف و محبوب است که نیازی به معرفی ندارد، اما اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره محصولات زیمنس یا سیگنیا به دست آورید، در این صفحه با ما همراه باشید. همچنین در صورت تمایل می توانید برای استفاده از راهنمای خرید و قیمت سمعک روی لینک کلیک کنید.

تاریخچه سمعک زیمنس

کمپانی زیمنس در سال 1900 تاسیس شد و یکی از اولین تولیدکنندگان سمعک در جهان بود. در سال 2015 این شرکت به کمپانی سیوانتوس فروخته شد. سپس این کمپانی به کشور سنگاپور منتقل شده و نام آن به سیگنیا تغییر کرد.

در نهایت در سال 2018 برند زیمنس به WS Audiology پیوسته و از آن پس بهترین سمعک ها را تولید کرد؛ به طوری که یکی از 6 برند برتر تولید سمعک در دنیا می باشد.

انواع سمعک زیمنس

سمعک سیگنیا یا همان زیمنس سابق انواع مختلفی دارد که هر فرد نیازمند به سمعک باید با توجه به تشخیص پزشک، نیاز و شرایط مالی خود یکی از آن ها را تهیه و استفاده کند. برند سیگنیا سمعک های خود را بر اساس موارد مختلفی مثل شکل ظاهری، قدرت، تکنولوژی و پلتفرم تقسیم بندی کرده است که ما هر یک از آن ها را به صورت جداگانه بررسی می کنیم.

بر اساس شکل ظاهری

  • Motion یا موشن : پشت گوشی
  • Insio یا اینزیو: داخل گوشی باتری خور
  • Silk یا سیلک : سمعک های داخل گوشی از پیش ساخته شده
  • Pure یا پیور : Ric یا رسیور در مجرا
  • Styletto یا استایلتو: نوعی از سمعک های Ric

بر اساس قدرت سمعک

  • S: سمعک با قدرت کم، مناسب برای افراد کم شنوای کمتر از 60 دسی بل
  • M: سمعک با قدرت استاندارد، مناسب برای افراد کم شنوای کمتر از 70 دسی بل
  • P: سمعک با قدرت پاور، مناسب برای افراد کم شنوای کمتر از 90 دسی بل
  • SP: سمعک با قدرت سوپر پاور، مناسب برای افراد کم شنوای کمتر از 110 دسی بل
  • UP: سمعک با قدرت اولترا پاور، مناسب برای افراد کم شنوای کمتر از 120 دسی بل

بر اساس رده تکنولوژی

  • رده 1 و 2 : سمعک های Basic و معمولی زیمنس یا سیگنیا
  • رده 3: سمعک های استاندارد (Standard)
  • رده 5: سمعک های پیشرفته (Advance)
  • رده 7 : بهترین رده و سمعک های ممتاز (premium) زیمنس

بر اساس پلتفرم سمعک ها

  • Binax یا Teno: تولید سال 2014
  • PX: تولید سال 2016
  • NX: تولید سال 2017
  • X: تولید سال 2019 و مخفف Xperience
  • AX: تولید سال 2021 و مخفف Augmented Xperience

نحوه نام گذاری سمعک های زیمنس یا سیگنیا

سیگنیا در نام گذاری مدل های سمعک این برند از همین تقسیم بندی ها استفاده کرده است. به عنوان مثال سمعک Pure 7 NX P به معنی یک سمعک Ric با تکنولوژی ممتاز (premium)، در سال 2017 تولید شده و قدرت پاور دارد که برای کم شنوایی های کمتر از 90 دسی بل مناسب است.

ویژگی سمعک های زیمنس

همانطور که توضیح دادیم برند زیمنس یکی از بهترین و اولین تولیدکنندگان سمعک و کلیه محصولات شنوایی است. به همین دلیل حتی بدون بیان ویژگی های سمعک این برند می توان به خوب بودن و اعتبار آن پی برد. اما با این وجود در ادامه برخی از ویژگی های این سمعک ها را بیان می کنیم:

اندازه کوچک سمعک ها

سمعک های زیمنس در اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شوند و در سه دسته پشت گوشی، داخلی گوشی و رسیور در مجرا قرار می گیرند. به همین دلیل بسیاری از افراد کم شنوا سمعک هایی را از این برند انتخاب می کنند که سایز کوچکی داشته و کاملا داخل گوش قرار بگیرد.

استحکام بدنه و طول عمر بالا

سیگنیا سمعک هایی با استحکام بالا تولید می کند که برای سال ها استفاده مناسب هستند. بنابراین با خرید یک سمعک از این برند تا مدت طولانی از خرید مجدد بی نیاز می شوید.

قابلیت اتصال به موبایل

این قابلیت که در نسل های جدید سمعک های سیگنیا وجود دارد، یکی از مهم ترین مزیت های این برند است. با نصب یک نرم افزار بر روی موبایل هوشمند می توانید سمعک خود را به آن متصل کرده و هنگام مکالمات تلفنی بدون نزدیک کردن موبایل، صدا را با وضوح کامل بشنوید. در واقع سمعک متصل شده به موبایل، مانند یک هندزفری عمل می کند. همچنین این قابلیت برای تلویزیون های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی امکان پذیر می باشد.

افزایش وضوح صدا و کاهش نویز

بسیاری از افراد کم شنوا، پس از قرار دادن سمعک در گوش خود، درباره عدم شنوایی کامل و یا با کیفیت نبودن صدا ناراضی هستند. گاهی این مشکل بخاطر بالا بودن درصد آسیب به عصب شنوایی می باشد. در غیر این صورت بی کیفیت بودن صدا به دلیل عدم تمرکز سمعک بر روی صدای اصلی می باشد.

تمرکز بر روی مکالمات و کاهش نویز یکی از مهم ترین ویژگی های سمعک زیمنس یا سیگنیا می باشد. همچنین می توانید از این سمعک در جلسات و مکالمات چند نفری نیز بدون هیچ مشکلی استفاده کنید.

مقاومت در برابر آب و گرد و غبار

گرد و غبار، آب و رطوبت، سه مورد از عوامل مهم آسیب به سمعک می باشد. اما سمعک های سیگنیا در برابر گرد و غبار و آب تا عمیق یک متر مقاوم می باشند. اما با این حال بهتر است برای طول عمر بیشتر، به درستی از سمعک ها نگهداری کرده و آن ها در برابر گرد و غبار و آب حفظ کنید.

تنظیم سمعک زیمنس

تنظیم اولیه سمعک های این برند توسط پزشک و ادیولوژیست انجام می شود و از آن پس فرد کم شنوا می تواند برخی تنظیمات ساده را خود انجام داده و یا تغییر دهد که این موارد به او آموزش داده خواهد شد.

اما اگر نیاز به تنظیمات پیچیده و یا تعمیر پیدا کند، باید مجدد به یک متخصص و یا ادیولوژیست مراجعه کنید. البته با پیشرفت تکنولوژی، در برخی از انواع سمعک، امکان تنظیمات از راه دور نیز وجود دارد. به این ترتیب که فرد بدون مراجعه به هیچ مرکز و کلینیک و در حالی که در منزل استراحت می کند، می تواند درخواست تنظیم سمعک خود را مطرح کند. برای اطلاع از قیمت باتری سمعک زیمنس روی لینک کلیک کنید.

قیمت سمعک زیمنس

قیمت سمعک زیمنس با توجه به نوع آن متفاوت بوده و عواملی مثل رده، تکنولوژی، پلتفرم و… در آن تاثیر دارد. البته باید توجه کرد که نرخ ارز نیز در قیمت گذاری سمعک ها بی تاثیر نمی باشد. اما می توان گفت قیمت این سمعک ها از 3.5 میلیون تومان تا 17 میلیون تومان متفاوت است.

نمایندگی سمعک زیمنس

زیمنس یا همان سیگنیا یک برند ایرانی نیست اما نمایندگی های معتبر و زیادی در ایران دارد. به همین دلیل دسترسی آن در ایران دشوار نبوده و به همین ترتیب در صورت نیاز تعمیر آن نیز به راحتی ممکن می باشد. بنابراین اگر انتخاب شما برای خرید سمعک این برند است، تردید نکنید و هرچه سریع تر یکی از آن ها را که مناسب تر است، خریداری نمایید.

شما چقدر با برند زیمنس یا سیگنیا آشنا هستید؟ آیا خود و اطرافیانتان تا کنون از سمعک های این برند معروف استفاده کرده اید؟ به نظر شما مهم ترین و بارزترین ویژگی این سمعک چیست و چرا زیمنس به یکی از قدرتمندترین تولیدکنندگان سمعک های جهان تبدیل شده است؟ نظرات و سوالات خود را در این باره در قسمت دیدگاه ها بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *