pcr test covid-19

درخواست تست کرونا در منزل کرج

  • نوشته شده توسط سمانه نصیری
  • 21 / 01 / 1400

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که باعث ایجاد بیماری‌هایی از سرماخوردگی گرفته تا بیماری‌های شدیدتر مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم تنفسی حاد شدید (SARS) می‌شوند. ویروس کرونا جدید در سال 2019 در چین شناسایی شد که قبلا در انسان‌ها شناسایی نشده بود. این ویروس عامل بیماری کووید-19 (COVID-19) است و بسیاری از افراد را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده است.

با توجه به اینکه انتقال ویروس کرونا بسیار سریع است، یکی از راه‌های کاهش شیوع این ویروس، انجام تست‌های دقیق و شناسایی هرچه زودتر مبتلایان است تا از این طریق زنجیره انتقال قطع شود. بنابراین، مهم است که در صورت ابتلا به این ویروس، هرچه زودتر برای تشخیص و درمان آن اقدام کنید که در این شرایط، دادن تست کرونا در منزل می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. در ادامه به این موضوع با جزئیات بیشتری پرداخته‌ایم.

در چه شرایطی، انجام تست کرونا در منزل برای شما ضروری است؟

تست کرونا در منزل

متخصصان مطرح می‌کنند درصورتی‌که علائم ابتلا به کرونا را دارید لازم است تست بدهید. علائم رایج این بیماری عبارت‌اند از: تب، سرفه، از دست دادن حس بویایی و چشایی، خستگی، گلودرد، گرفتگی بینی و مشکلات دستگاه گوارش. همچنین اگر اخیرا با فردی آلوده به ویروس کرونا تماس نزدیک داشته‌اید لازم است تست کرونا بدهید. در این شرایط، می‌توانید از خدمات تست کرونا در منزل نیز استفاده کنید. اگر ساکن کرج باشید هم امکان آزمایش کرونا در منزل کرج برای شما فراهم است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری اخیرا توصیه کرده است که اگر با فردی تماس نزدیک داشته‌اید که به بیماری کووید-19 مبتلا بوده است لازم است دو بار تست کرونا بدهید. اولین بار زمانی است که متوجه می‌شوید فردی که با او تماس داشته‌اید آلوده به ویروس کرونا بوده است و دومین بار، پنج یا هفت روز بعد از این تماس یا در زمان بروز علائم است. آزمایش خیلی زود ممکن است آلودگی شما به ویروس کرونا را نشان ندهد و ممکن است مبتلا شدن شما به بیماری کووید-19 دو هفته طول بکشد.

انواع تست کرونا در منزل چیست؟

در حال حاضر از انواع تست کرونا، دو نوع تست در ایران به‌طور گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از آن‌ها تست PCR  است و تشخیص می‌دهد که آیا اکنون به ویروس آلوده شده‌اید یا نه و دیگری تست آنتی‌بادی است که نشان می‌دهد در گذشته به بیماری کووید-19 مبتلا شده‌اید یا خیر. لازم است بدانید با فراهم شدن امکان تست کرونا در منزل، هردوی این تست‌ها در خانه برای شما قابل انجام است. اگر ساکن کرج باشید نیز گرفتن تست کرونا در منزل کرج برای شما انجام می‌شود. در ادامه با این آزمایش‌ها آشنا می‌شوید.

تست PCR

آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) دقیق‌ترین آزمایش تشخیصی بیماری کووید-19 است که توسط آزمایشگاه انجام می‌گردد. این آزمایش برای شناسایی مواد ژنتیکی ویروس کرونا انجام می‌شود و درصورتی‌که به این ویروس آلوده باشید، آن را تشخیص می‌دهد. در این تست، نمونه با استفاده از یک سواب برای جمع‌آوری مخاط از بینی یا گلو به دست می‌آید. نتیجه این تست به دو صورت مثبت و منفی اعلام می‌شود:

تست PCR مثبت به این معنی است که به‌احتمال‌زیاد به بیماری کووید-19 مبتلا هستید. اکثر افراد علائم خفیف این بیماری را تجربه می‌کنند و در خانه و با استفاده از روش‌های درمان خانگی، بهبود می‌یابند اما درصورتی‌که علائم شما بدتر شد لازم است با پزشک تماس داشته باشید و در صورت نیاز، در بیمارستان بستری شوید.

تست PCR منفی به این معناست که در زمان انجام آزمایش، به ویروس کرونا آلوده نبوده‌اید. بااین‌حال، این احتمال نیز وجود دارد که آلوده بوده‌اید اما مقدار ویروس در بدنتان برای تشخیص کافی نبوده است. این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که در دوره بیماری، خیلی زود اقدام به تست دادن کنید.

تست آنتی‌بادی

تست آنتی‌بادی با استفاده از نمونه خون انجام می‌شود و نشان می‌دهد که آیا در بدن آنتی‌بادی ویروس کرونا وجود دارد یا خیر. آنتی‌بادی، پروتئین‌هایی هستند که توسط سیستم ایمنی بدن برای مقابله با عفونت‌ها تولید می‌شوند. بنابراین، اگر قبلا به ویروس کرونا آلوده شده باشید باید آنتی‌بادی آن را در بدن داشته باشید. به‌طورمعمول، تولید آنتی‌بادی در بدن، یک تا سه هفته بعد از آلودگی شروع می‌شود. بنابراین، این آزمایش، نمی‌تواند به‌تنهایی برای تشخیص عفونت فعال مورداستفاده قرار بگیرد. نتایج این تست نیز به دو صورت مثبت و منفی اعلام می‌شود:

تست آنتی‌بادی مثبت به این معنی است که آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا در بدن شما وجود دارند و درنتیجه قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اید. در حال حاضر مشخص نیست که وجود آنتی‌بادی کرونا در بدن دقیقا تا چه مدت موجب مصونیت از آلودگی مجدد به ویروس می‌شود. بنابراین، اگر نتیجه تست آنتی‌بادی شما مثبت شد رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان ضروری است.

تست آنتی‌بادی منفی به این معنی است که آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا در بدن شما وجود ندارد و تابه‌حال به ویروس کرونا آلوده نشده‌اید. اگر بعد از گذشت سه هفته از ابتلا به کووید-19، نتیجه تست آنتی‌بادی شما منفی شد برای آزمایش مجدد، یک تا دو هفته صبر کنید.

فواید تست کرونا در منزل چیست؟

فواید تست کرونا در منزل

همانطور که مطرح شد درصورتی‌که علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارید یا با فردی آلوده به این ویروس تماس داشته‌اید لازم است تست کرونا بدهید. در این شرایط، گزینه‌های مختلفی برای انجام آزمایش، پیش روی شما قرار دارد. یکی از این گزینه‌ها تست کرونا در منزل است که اگر ساکن کرج باشید لازم است بدانید امکان تست کرونا در منزل کرج برای شما فراهم شده است. این امر می‌تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

زمان انتظار وجود ندارد

زمانی که تست کرونا در منزل را درخواست می‌کنید می‌توانید تاریخ و ساعت موردنظر خود را مشخص کنید و تکنسین‌های آزمایشگاه در زمانی که خودتان تعیین کرده‌اید به منزلتان مراجعه می‌کنند. این امر باعث می‌شود که زمان انتظار وجود نداشته باشد و درنتیجه در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی شود. در مقابل، اگر بخواهید به مراکز تست کرونا در منزل کرج مراجعه کنید لازم است منتظر بمانید تا نوبتتان شود. اگر سوال شما این است که برای تست کرونا در منزل چه باید کرد؟ لازم است بدانید برای سفارش این خدمات، تنها تماس با شماره تست کرونا در منزل کرج و ثبت درخواست خود کافیست.

پروتکل‌های بهداشتی، بیشتر رعایت می‌شود

وقتی به آزمایشگاه مراجعه می‌کنید امکان آلودگی شما به انواع عفونت‌ها وجود دارد، به‌خصوص در شرایط کنونی که ویروس کرونا به‌شدت گسترش پیدا کرده است. این در حالی است که شما می‌توانید با درخواست خدمات تست حضوری کرونا در منزل کرج، در خانه بمانید و با انجام آزمایش در منزل، با افراد بسیار کمتری تماس داشته باشید. در این صورت، می‌توانید مراقبت بیشتری از خودتان و دیگران داشته باشید.

به‌صرفه‌تر است

اگرچه هزینه تست کرونا در منزل کرج، بستگی به شرایط درخواست شما دارد اما مراجعه به آزمایشگاه، مستلزم صرف هزینه رفت‌وآمد است که در برخی شرایط، این مسئله می‌تواند پرهزینه باشد. از سوی دیگر، این امر می‌تواند زمان‌بر نیز باشد و درنتیجه مانع انجام برخی برنامه‌های روزانه شما شود که این مسئله نیز به‌نوبه خود می‌تواند هزینه‌بر باشد. بااین‌حال، می‌توانید با استفاده از خدمات تست کرونا در منزل، بدون نیاز به رفت‌وآمد و تغییر برنامه‌های خود، در خانه آزمایش شوید و هزینه کمتری را نیز برای این کار صرف کنید. همچنین لازم است بدانید تمام بیمه‌های تکمیلی جزء بیمه‌های تحت پوشش تست کرونا در منزل هستند.

راحتی بیشتری برای شما به همراه دارد

این امر به‌خصوص برای افرادی کمک‌کننده است که سن بالایی دارند، دچار ناتوانی حرکتی هستند یا به بیماری‌های مزمن دچار هستند. اگر در این شرایط قرار دارید کافیست با شماره تماس تست کرونا در منزل کرج تماس بگیرید و درخواست این خدمات را ثبت کنید. تست کرونا در منزل به شما کمک می‌کند بدون دردسر، تست کرونا بدهید و مراقبت بیشتری از خودتان داشته باشید. این امر، انجام تست کرونا برای کودکان را نیز راحت‌تر می‌کند

درنهایت، تست کرونا شامل انواع تست PCR و آنتی‌بادی می‌شود که درواقع تست PCR برای تشخیص فعلی ابتلا به بیماری کووید-19 مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر علائم ابتلا به این بیماری را دارید یا اخیرا با فردی آلوده به ویروس کرونا تماس نزدیک داشته‌اید انجام تست کرونا برای شما ضروری است. لازم است بدانید درصورتی‌که به دلایل مختلف نمی‌توانید از خانه خارج شوید، امکان تست کرونا در منزل نیز برای شما فراهم است.

همچنین شما می‌توانید برای دریافت مشاوره از پزشکان، از خدمت ویزیت پزشک در محل نیز استفاده کنید و یا حتی اگر کمبود وقت دارید، از مشاوره رایگان تلفنی بهترین پزشکان هم بهره ببرید:

مراقبت از بیماران کرونایی

اگر دچار بیماری کرونا شدید ، میتوانید از خدمات مراقبت از بیمار کرونایی در منزل  آزمایش آنلاین نیز بهره ببرد، بیمه کرونا نیز راه مطمئن در این دوران پر استرس میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *