Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
براي پيشگيري از كرونا در سفر چه كنيم؟ - آزمایش آنلاین

براي پيشگيري از كرونا در سفر چه كنيم؟

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 28 / 06 / 1399

مسافرت شانس ابتلا به COVID-19 را افزایش می‌دهد. احتمال ابتلای شما به COVID-19 هنگام مسافرت نیز به این بستگی دارد که آیا شما و اطرافیانتان برای محافظت از خود و دیگران پروتكل‌هاي بهداشتي از قبیل ماسک زدن و فاصله اجتماعي را براي پيشگيري از كرونا رعايت مي‌كنيد يا خير. فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، ایستگاه‌های قطار و ایستگاه‌های استراحت همه مکان‌هایی هستند که مسافران ممكن است در آن‌ها به كرونا مبتلا شوند. از اين رو در اينجا قصد داريم راه‌هاي پيشگيري از كرونا در سفر را براي شما شرح دهيم.

 

مسافرت هوایی

سفر هوایی به گذراندن وقت در خطوط امنیتی و پایانه‌های فرودگاه نیاز دارد که می‌تواند شما را در تماس نزدیک با سایر افراد و سطوح آلوده قرار دهد. بیشتر ویروس‌ها و سایر میکروب‌ها به دلیل نحوه گردش هوا و فیلتر شدن آن در هواپیماها به راحتی در پروازها پخش نمی‌شوند. با این حال سعي كنيد براي پيشگيري از كرونا تا جاي كه ممكن است در فاصله 1.5 متری با ديگران قرار بگيريد و از لمس سطوح آلوده بپرهيزيد و يا در صورت لمس از مواد ضدعفوني كننده استفاده نمایید.

 

سفر با اتوبوس یا قطار

مسافرت در زمان فعلی با اتوبوس و قطار می‌تواند خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش دهد. اگر سفر با اتوبوس یا قطار را انتخاب کردید، سعي كنيد براي پيشگيري از كرونا محل نشستن و لوازمي را كه احتمالا با آن‌ها در تماس هستيد با استفاده از ضدعفوني كننده سطوح ضدعفوني نمایید، از ماسك مناسب استفاده كنيد و همچنین تا جای ممکن سعي كنيد فاصله خود را با ديگران حفظ نمایید.

 

مسافرت با ماشین

توقف در طول مسیر برای استراحت، بنزین، غذا یا حمام می‌‌تواند شما و همراهانتان را در تماس نزدیک با سایر افراد و سطوح آلوده قرار دهد.

 

كمپينگ

سفر به شيوه كمپينگ معمولاً به معنای شب ماندن در طبيعت و تهیه بنزین و سایر لوازم در مکان‌های عمومی است. از اين رو بهتر است تا جايي كه ممكن است از حضور در مكان‌هاي عمومي جلوگیری کنید تا كمتر در معرض ويروس قرار بگيريد. همچنين استفاده از ماسك را نيز فراموش نكنيد.

تا اينجا در مورد انواع سفرها و انواع احتمالات براي آلوده شدن به ويروس كرونا صحبت كرديم. در ادامه در مورد پيشگيري از كرونا در انواع سفرها و مكان‌هايی که احتمال دارد شما را در معرض ويروس قرار دهد صحبت خواهيم كرد.

 

نكات عمومی برای حضور در اماکن عمومی

  • حتما در اماكن عمومی از ماسک استفاده کنید.
  • حداقل یک متر و نیم (طول 2 بازو) از هر افرادی که از جز خانواده شما نیستند و نسبت به سالم بودنشان اطمینان ندارید، فاصله داشته باشید.

 

نكات عمومی برای استفاده از سرویس بهداشتی و استراحت

  • دستان خود را پس از استفاده از دستشویی و پس از حضور در مکان عمومی حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.
  • اگر آب و صابون در دسترس نیست، از ضد عفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل دارد استفاده کنید.
  • برای پيشگيري از كرونا پس از استفاده از ضد عفونی کننده 60 درصد تمام سطوح دستان خود را تا زمانی که احساس خشکی كرديد، به هم بماليد.

 

نكات عمومی برای استفاده از پمپ بنزين

  • قبل از لمس پمپ‌های بنزين، روی دستگیره‌ها و دکمه‌ها از دستمال مرطوب ضد عفونی کننده استفاده کنید (در صورت وجود).
  • پس از سوخت‌گيري، از ضد عفونی کننده دست با حداقل 60٪ الکل استفاده کنید.
  • هنگامی که به مقصد رسیدید، به منظور پيشگيري از كرونا دستان خود را حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید.

 

نكات عمومی برای حضور در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

  • سعي كنيد نهايتا يك الي دو شب اقامت داشته باشيد.
  • فقط در مواقع ضروری سفر کنید و استفاده از هتل‌ها و اقامتگاه‌های عمومی را به حداقل برسانید

 

نكات عمومی برای سرو غذا در سفر

  • امن‌ترین گزینه این است که غذای خود را به همراه ببرید.
  • اگر نمی‌توانید به همراه خود غذا ببرید، سعي كنيد به منظور پيشگيري از كرونا غذاي بيرون‌بر تهيه كنيد.
  • غذای خود را در جايي خلوت و يا كنار جاده ميل كنيد.

 

نیازهای سفر خود را پیش بینی کنید

  • به ميزان كافي ماسك برای استفاده در مکان‌های عمومی به همراه داشته باشید.
  • مقدار كافي ضد عفونی کننده دست با حداقل 60٪ الکل به همراه داشته باشيد و مقداري از آن را در دسترس خود قرار دهيد.
  • در صورت مصرف داروي خاص به اندازه کافی از آن را به همراه داشته باشید تا بتوانيد برای کل سفر دوام بیاوريد.
  • در صورت بسته بودن رستوران‌ها و فروشگاه‌ها یا در صورت عدم دسترسی به وسایل نقلیه‌، به همراه خود آب و غذاي بسته بندي شده كه قابليت فساد كمتري دارند ببريد.

 

محدودیت‌های سفر را بررسی کنید

برخي از شهرها يا كشورها داراي محدوديت‌ها و قوانینی براي رفت و آمد يا عبور و مرور مسافران دارند. از اين رو در مورد آخرين قوانين وضع شده در رابطه با پيشگيري از كرونا در مقصد خود مطلع شويد و سپس سفرتان را با توجه به آن‌ قوانین و شرایط برنامه‌ريزي كنيد.

اگر قصد سفر بین المللی یا عبور از مرزهای بین المللی را داريد، برای جزئیات مربوط به شرایط ورود و محدودیت‌های مسافران ورودی، با دفتر امور خارجه مقصد یا وزارت بهداشت یا وزارت امور خارجه، دفتر امور کنسولی و يا صفحه اطلاعات کشور مورد نظر تماس بگیرید.

 

 آزمایش یا قرنطینه

قبل از اجازه ورود به کشور، ممکن است سیاست‌های محلی در مقصد به منظور پيشگيري از كرونا، شما را ملزم به انجام آزمایش COVID-19  کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *