راهنمای خرید انواع باتری سمعک دی پاور

  • نوشته شده توسط مهدی یاری
  • 12 / 07 / 1401

باتری سمعک دی پاور

منبع تغذیه و انرژی سمعک برای کار کردن، باتری می باشد. باتری سمعک دی پاور یکی از برندهای خوب و باکیفیت باتری در بازار می باشد. با توجه به این که اندازه سمعک ها متفاوت می باشد بنابرین اندازه باتری ها  نیز متقاوت هستند. به طور کلی باتری ها چهار سایز دارند.

کیفیت باتری سمعک دی پاور

باتری سمعک دی پاور ساخت کشور آلمان و دارای گواهینامه سی ای می باشد. و همانطور که قبلا اشاره نمودیم در سایزهای مختلفی طراحی و تولید می شود. باتری سمعک دی پاور محصولی از برند دی پاور است. این نوع باتری ابعاد کوچک دارد و در سمعک های پشت گوشی کوچک و داخل گوشی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های باتری سمعک دی پاور

باتری سمعک دی پاور مناسب انواع سمعک ها می باشند. باتری سمعک دی پاور از نوع روی- هوا است و با هوا فعال می شود. به این گونه که پس از برداشتن برچسب از روی باتری سمعک، اکسیژن هوا با روی موجود در باتری واکنش پیدا می کند و باتری فعال می شود. گفتنی است گواهینامه سی ای این باتری که یک نشان بازرگانی است، به این منظور است که باتری مورد تائید اتحادیه اروپاست و خرید و فروش آن در این حوزه مجاز است.

  • نوع تکنولوژی: روی- هوا
  • قابلیت شارژ: ندارند
  • ساخت: کشور آلمان
  • ولتاژ: 1.45 ولت
  • بدون جیوه
  • طول عمر بالا

سایز باتری های سمعک دی پاور و رنگ آن ها

از آن جایی که تفاوت در اندازه ممکن است برای به خاطر سپردن دشوار باشد، بسته بندی باتری های دی پاور کد رنگی دارد تا خرید و تهیه آن آسان تر باشد. اصولا سایز باطری برای سمعک های داخل گوشی 312 یا 13، سمعک های پشت گوشی 13 یا 312، سمعک های نامرئی سایز 10 و سمعک های سوپر پاورگوشی 675 است.

  • باتری شماره 10 (زرد رنگ) – عرض 5.8 میلی متر و ارتفاع 3.6 میلی متر
  • باتری شماره 312 ( قهوه ای رنگ) – عرض 7.9 میلی متر و ارتفاع 3.6 میلی متر
  • باتری شماره 13 ( نارنجی رنگ) – عرض 7.9 میلی متر و ارتفاع 5.4 میلی متر
  • باتری سمعک675 ( آبی رنگ) – عرض 11.6 میلی متر و ارتفاع 5.4 میلی متر

انواع باتری های سمعک دی پاور

از آن جایی که تفاوت در اندازه ممکن است برای به خاطر سپردن دشوار باشد، بسته بندی باتری های دی پاور کد رنگی دارد تا خرید و تهیه آن آسان تر باشد. اصولا سایز باطری برای سمعک های داخل گوشی 312 یا 13، سمعک های پشت گوشی 13 یا 312، سمعک های نامرئی سایز 10 و سمعک های سوپر پاورگوشی 675 است.

  • باتری شماره 10 (زرد رنگ) – عرض 5.8 میلی متر و ارتفاع 3.6 میلی متر
  • باتری شماره 312 ( قهوه ای رنگ) – عرض 7.9 میلی متر و ارتفاع 3.6 میلی متر
  • باتری شماره 13 ( نارنجی رنگ) – عرض 7.9 میلی متر و ارتفاع 5.4 میلی متر
  • باتری سمعک675 ( آبی رنگ) – عرض 11.6 میلی متر و ارتفاع 5.4 میلی متر

عمر باتری های سمعک دی پاور

باتری های سمعک دی پاور که غیر قابل شارژ هستند، می تواند از 5 تا 14 روز باشد. عمر باتری دی پاور به اندازه و قدرت مورد نیاز سمعک بستگی دارد. البته به طور معمول، عمر باتری های کوچکتر از باتری های بزرگتر کمتر می باشد.

  • باتری دی پاور شماره 10: سه تا هفت روز
  • باتری دی پاور شماره 312: سه تا ده روز
  • باتری دی پاور شماره 13: شش تا چهارده روز
  • باتری دی پاور شماره 675: نه تا بیست روز

میزان مصرف باتری سمعک دی پاور به چه عواملی بستگی دارد؟

تکنولوژی سمعک: تکنولوژی سمعک ها به سه دسته تقسیم می شوند، که عبارتند از: سمعک های دیجیتال هوشمند، سمعک های با هوش مصنوعی و سمعک های آنالوگ. مصرف باتری در سمعک های آنالوگ کمترین میزان است و سمعک های با تکنولوژی هوش مصنوعی بالاترین مصرف انرژی باتری را دارند.

تعداد کانال و باند سمعک: سمعک ها در تعداد کانال های متفاوت تولید می شوند. اصولا هر چه تعداد کانال سمعک بیشتر باشد تعداد پردازش های سمعک بر روی صدای گفتاری بیشتر می شود که این افزایش پردازش سبب مصرف بیشتر باتری سمعک خواهد شد.

تعداد مدارها و برنامه های سمعک: در هر سمعک برنامه و مدارهایی فعال است. هر کدام از برنامه ها کارایی خاصی دارند. به طور مثال در سمعک برنامه تقویت صدای گفتار، حذف سوت سمعک، برنامه کاهش سرو صدای اضافی، برنامه بلوتوث، برنامه تلفن، برنامه افزایش قدرت سمعک… .

با فعال شدن هر کدام از این برنامه ها، مصرف باتری سمعک افزایش می یابد.

اندازه باتری سمعک: اندازه باتری سمعک به اندازه سمعک بستگی دارد. هر چه سمعک بزرگتر باشد، اندازه باتری سمعک نیز بزرگتر می شود. باتری سمعک دی پاور در چهار سایز تولید می شود. هر چه سایز باتری بزرگتر شود میزان روزهایی که باتری کار می کند، بیشتر می شود.

کیفیت باتری سمعک: کیفیت باتری سمعک بسیار با اهمیت است. امروزه باتری های تقلبی با برندهای نچندان مشهور تولید می شوند که سبب می شود نسبت به باتری های اصل ساعات کمتری کار کنند. استفاده از باتری اصل و مرغوب به نفع مصرف کنندگان است. باتری سمعک دی پاور اصل را از مرکز آزمایش آنلاین تهیه فرمایید.

میزان ساعت استفاده از سمعک در طول روز: هر چه در طول روز از سمعک بیشتر استفاده شود، طبیعتا میزان مصرف انرژی باتری نیز بیشتر خواهد شد.

نحوه نگهداری از باتری: این که باتری چگونه نگهداری شود، بسیار اهمیت دارد. باتری باید در محل های خشک و خنک نگهداری شود. اگر باتری ها در مکان های گرم و مرطوب نگهداری شود، از کیفیت مواد شیمیایی باتری کاسته شده و عمر باتری زودتر تمام می شود.

جدید یا قدیمی بودن سمعک: این که سمعک چند سال است که کار می کند، بسیار مهم است. افزایش کارکرد سمعک و افزایش استهلاک سمعک مصرف باتری سمعک(Hearing aid batteries) را بیشتر می کند.

نحوه افزایش عمر باتری سمعک دی پاور

البته که راهی برای افزایش طول عمر باتری سمعک غیر قابل شارژ وجود ندارد، اما با رعایت نکاتی می توان از هدر رفتن انرژی جلوگیری نمود.

سمعک را هنگام استفاده خاموش کنید و درب محفظه باتری را شب ها باز بگذارید. این کار باعث می شود انرژی باتری به هدر نرود و همچنین رطوبت حاصل از استفاده در روز، شب ها تبخیر می شود.

اشیا فلزی مانند سکه یا کلید می توانند باتری های سمعک را از اتصال کوتاه درآورند.

باتری های دی پاور نباید در کیف پول یا کوله پشتی یا در جیب ها رها شوند.

برای عملکرد بهتر باتری آن ها را باید در محیط اتاق نگهداری کرد. قرار دادن آن ها در معرض گرما و محیط های مرطوب مانند حمام یا آشپزخانه باعث کاهش عمر باتری می شود.

تفاوت باتری سمعک دی پاور و باتری ساعت

همیشه برای خریداران باتری این سوال پیش می آید که می توان از باتری ساعت برای سمعک استفاده کرد؟ باتری ساعت بسیار شبیه به باتری سمعک است اما از لحاظ تکنولوژی و عملکرد بسیار تفاوت دارند. باتری ساعت از جنس جیوه و آلکالین است و انرژی آن در حد تکان دادن عقربه ساعت است اما باتری سمعک اصلا جیوه ندارد و از جنس روی- هوا است و با اکسیژن هوا فعال می شود و کار می کند.

باتری سمعک ولتاژ بالایی دارد و در هر ثانیه انرژی لازم برای پردازش و آنالیز حدود 20 الی 50 هزار پردازش در ثانیه را فراهم می کند. بنابرین اگر از باتری ساعت در سمعک استفاده شود، به مرور زمان سمعک خراب می شود.

مزایای خرید باتری سمعک دی پاور

باتری سمعک دی پاور تکنولوژی روی- هوا دارد و با اکسیژن هوا فعال می شود. داشتن سایز های متفاوت در این باتری باعث می شود باتری مناسب  سمعک خود را خریداری کنید. با کارشناسان آزمایش آنلاین در مورد باتری مورد نظر مشورت نمایید. باتری سمعک دی پاور ولتاژ بالایی دارد . باتری سمعک دی پاور را از آزمایش آنلاین تهیه فرمایید تا از اصل بودن و تاریخ انقضای آن اطمینان خاطر داشته باشید.

باتری سمعک دی پاور از کجا تهیه کنیم ؟

باتری ها به طور معمول در فروشگاه، داروخانه یا فروشگاه های لوازم الکترونیکی موجود هستند. معمولا تاریخ انقضا باتری ها 2 تا 4 سال بعد از تولید است. بهتر است باتری تهیه شده حداقل تاریخ انقضا داشته باشد و قبل از رسیدن به دست مصرف کننده در جای خشک و خنک نگهداری شده باشد. هر چه از تاریخ تولید باتری مدت زمان کمتری گذشته باشد و در شرایط مناسب تری نگهداری شده باشد، طول عمر باتری سمعک بیشتر می باشد. اما پیشنهاد ما به شما عزیزان تهیه باتری سمعک دی پاور ، باتری سمعک زیمنس ، باتری سمعک دوراسل و بقیه برند های معتبر باتری سمعک از مرکز آزمایش آنلاین می باشد. در این مرکز به سوالات شما عزیزان در رابطه با باتری ها پاسخ داده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *