آزمایش خون بارداری

آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 28 / 08 / 1396

آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟

آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟ این سوالی است که ذهن اکثر بانوان را به خود مشغول نموده است. آزمایش بارداری یکی از مهمترین آزمایش های دوران زندگی بانوان است و باید با دقت و حساسیت خاصی پیگیری شود. خانم های عزیز چرا آنقدر عجله و استرس دارید؟ آزمایش بارداری خانم ها زمانی جواب می دهد که بتا تولید شده باشد. خب سؤالی که در اینجا ممکن است پیش بیاید این است که بتا چیست؟ بتا همان هورمون بارداری یا HCG هورمون است که توسط جفت تولید می ‌شود. این هورمون چگونه تولید می‌ شود؟ بعد از این که تخمک و اسپرم باهم پیوند خوردند به سمت رحم حرکت می کنند و باید داخل دیواره‌ ی رحم قرار بگیرند و بچسبند تا بتوانند جفت را تشکیل دهند. بعد از این که جفت تشکیل شد شروع به ترشح هورمون بارداری می‌کنند. این هورمون توسط جفت که تغذیه کننده جنین است تشکیل می شود. معمولاً این پروسه یکم زمان‌بر است و بلافاصله بعد از نزدیکی یا گذشت چند روز، از آزمایش های بارداری مثل آزمایش خون و بی بی چک استفاده نکنید.

 

آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟ حالا با آگاهی بیشتر می توانید درباره این سوال صحبت نمایید. این مطلب را تا انتها با آزمایش آنلاین همراه باشیدتا اطلاعات کامل تری دریافت نمایید.

 

سؤالی که برای اکثر خانم ها پیش می آید این است که چه زمانی برای انجام آزمایش مناسب است؟

11 روز بعد از لقاح یا تخمک گذاری بتا یا همان هورمون بارداری داخل خون قابل مشاهده است و با گذشت 12 روز تا 14 روز بعد از لقاح این هورمون بارداری یا بتا داخل ادرار هم قابل تشخیص می شود.


خون بارداری

یک اشتباه شایع و جدی (آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟)

محاسبه زمان انجام آزمایش بعد از نزدیکی است. سؤالی که در اینجا ممکن است پیش بیاید این است که آیا نوع روز شماری درست است یا خیر؟ به طور کلی معیار 11 روز برای آزمایش خون و 14 روز برای آزمایش ادرار از چه تاریخی باید شروع شود؟

 

خب اشتباهی که اکثر خانم ها برای محاسبه زمان آزمایش بارداری شان انجام می دهند این است که زمان آزمایش رو بعد از آخرین نزدیکی محاسبه می‌کنند و این قطعاً اشتباه است یعنی 11 روز بعد از نزدیکی محاسبه آزمایش باید بر مبنای تخمک گذاری صورت بگیرد؛ زیرا زمانی که تخمک آزاد می‌شود تا 24 ساعت باید لقاح انجام شود؛ اما ممکن است شما قبل از تخمک گذاری نزدیکی داشته باشید و اسپرم زنده بماند تا تخمک گذاری انجام شود؛ بنابراین روز لقاح لزوماً با روز نزدیکی یکی نیست و معیار شما باید زمان تخمک گذاری باشد


آزمایش خون

محاسبه دقیق وقت تخمک گذاری

مطمئن ترین روش برای تعیین دقیق وقت تخمک گذاری خانم ها امتحان کردن روش های مختلف می باشد. خانم هایی که قصد بارداری دارند حتماً این توصیه را مد نظر داشته باشند؛ اما نکته دیگری که وجود دارد این است که هیچ کدام از این روش ها بدون خطا هم نیستند. متفاوت بودن تخمک و اسپرم در بدن هر فرد و داشتن ویژگی های خاص در هر بدن باعث می ‌شود که زمان تخمک گذاری برای همه خانم ها یکسان نباشد بنابراین می ‌توان گفت که بارداری خانم ها و تعیین وقت دقیق تخمک گذاری به تلاش هر خانم و مراقبت‌ های خودش بستگی دارد؛ اما در زیر چند روش از روش های تعیین وقت تخمک گذاری را مثال می ‌زنیم که مشخص کننده پاسخ سوال “آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟” است.

.

روش اول تعیین زمان دقیق تخمک گذاری با اندازه گیری مداوم حرارت بدن

خانم ها باید توجه داشته باشند که مطمئن ترین و بهترین روش برای به دست آوردن زمانی که در ان بارداری به بهترین صورت ممکن انجام می‌شود. کنترل دمای بدن و یاد داشت کردن دمای بدن در مدت زمان پریودی می باشد. در زمان پریودی درجه حرارت بدن خانم ها تغییر می کند و از مقدار کم شروع شده و به بالاترین حد خود در آخرین زمان پریودی می رسد… خانم ها با اندازه گیری دقیق این دما ها در طول دوره می توانند زمان دقیق تخمک گذاری بدن خود را به دست آورند. اما ثبت کردن این درجه حرارت با دماسنج بازال صورت می گیرد. کنترل دما در هر روز از دوران پریودی باید صورت گیرد. این درجه حرارت باید حداقل در طول سه دوره کنترل شود تا بتوان روزهای دقیق تخمک گذاری را محاسبه کرد. محاسبه دمای بدن از طریق واژن یا مقعد انجام می شود.

 

بررسی مداوم مخاط گردن رحم

مخاط گردن رحم یکی دیگر از مواردی است که با بررسی آن می‌توان موعد دقیق تخمک گذاری را محاسبه کرد. مخاط گردن رحم در زمان های نزدیک به تخمک گذاری مقدار بیشتری ترشح می شود و مایعی سفید تر و لغزنده تر تولید می کند؛ اما در مواقع عادی مخاط گردنه رحم ترشحی کمتر، آبکی تر و روشن تر ایجاد می کند. دستگاه تناسلی زن و رحم خانم ها در زمان های نزدیک به تخمک گذاری مرطوب تر می شود. تولید موکوس بیشتر در رحم بانوان برای راحت تر شدن عمل لقاح انجام می‌پذیرد.

 

استفاده از تقویم برای ثبت زمان دقیق دوره قاعدگی در هر ماه

بررسی ده دوره از زمان پریودی هر خانمی و ثبت آن در تقویم، یکی دیگر از راه های به دست آوردن زمان تخمک گذاری می باشد. یادداشت ها در این دوره ها میانگین طول دوره قاعدگی را به شما نشان می دهد. برای به دست آوردن این زمان خانم ها باید روزهای شروع پریودی و اتمام پریودی خود را روی تقویم علامت زده و سپس عدد 18 را از کوتاه ترین دوره قاعدگی که داشته اند کم کنند و آن عدد را بر روی تقویم با خط قرمز مشخص کنند و یا اینکه از طولانی ترین دوره قاعدگی خود عدد 11 را کم نمایند. محاسبه این اعداد و ثبت آن بر روی تقویم به خانم هایی که قصد بارداری دارند کمک می کند تا بتوانند روز های باروری خود را بدانند. معمولا بیشتر مقدار باروری در دو روز شخص از چرخه پریودی یا همان دوران قاعدگی صورت می گیرد.


آزمایش خون بارداری?

استفاده از کیت های تشخیص دهنده زمان تخمک گذاری

استفاده از ادرار زنان برای شناسایی سطح هورمون جسم زرد توسط کیت های تشخیص دهنده بارداری صورت می گیرد. این کیت ها در داروخانه ها موجود می باشند؛ اما چرا این نوع هورمون اندازه گیری می شود؟ دلیلش این است که در زمان تخمک گذاری این هورمون به بالا ترین حد ممکن می رسد (LH)

 

استفاده از ماشین حساب های اینترنتی

گاهی اوقات محاسبه زمان تخمک گذاری از روش های بالا امکان پذیر نیست و یا بسیار سخت است و این مخصوصا برای خانم هایی که پریود های نامنظم دارند بیشتر اتفاق می افتد. در این روش احتمال وجود خطا نیز بسیار پایین می آید و استفاده از آن آسان تر می باشد. این روش در صرف زمان هم موثر است و در کوتاه ترین زمان ممکن شما می ‌توانید زمان باروری خود را تعیین نمایید. صرف وقت زیاد و زمان زیاد و هزینه زیاد می تواند آسیب روحی هم به بانوان باردار بزند و تکنولوژی اینترنت و استفاده از آن می تواند یکی از روش های مفید باشد.

 

در این مطلب امیدواریم توانسته باشیم پاسخ کاملی برای سوال “آزمایش بارداری کی جواب می‌دهد؟” داده باشیم. این سوال و دیگر سوالات از این دست، همیشه جزو ابهامات بزرگ و پر استرس بانوان و به خصوص نوعروسان، می باشد.

شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را درخواست دهید.

مجموعه آزمایش آنلاین پیشرو در خدمات رسانی در منزل ، شما عزیزان میتوانید خدمات نمونه گیری در منزل ، تست کرونا در منزل ، شنوایی سنجی در منزل ، آزمایش تیروئید و تزریق واکسن hpv  با مجموعه آزمایش آنلاین تجربه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *