Notice: Trying to get property 'display_name' of non-object in /home/azonline/domains/azmayeshonline.com/public_html/wp-includes/author-template.php on line 104
آزمایشگاه پل رومی - آزمایش آنلاین
آزمایشگاه پل رومی

آزمایشگاه پل رومی

  • نوشته شده توسط مدیر سایت
  • 09 / 04 / 1396

آزمایشگاه پل رومی

آزمایشگاه پل رومی در سال هزار و سیصد و هشتاد و یک در شهر تهران (واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از چهار راه پل رومی، بن بست سینا) به منظور انجام آزمایش های سیتوپاتولوژی و تشخیص طبی آغاز به کار کرده است. موسس، مسئول فنی و پزشک مسئول آزمایشگاه پل رومی دکتر لادن گهرور است که از دانشگاه علوم پزشکی شهر شیراز در رشته ی پزشکی عمومی و از دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران در رشته ی آسیب شناسی بالینی و تشریحی فارغ التحصیل شده است.

آزمایشگاه پل رومی بر روی نمونه های ادرار، خون، مدفوع، مایعات بدن و بافت های بدن به منظور تشخیص طبی فعالیت می کند. فعالیت این آزمایشگاه با استفاده از مواد آزمایشگاهی مطمئن، کیت های آزمایشگاهی مناسب و در چارچوب علمی و هم چنین دستگاه های پیشرفته و به روز صورت می پذیرد.

نمونه گیری ادرار

نمونه گیری و آزمایش ادرار

یکی از نمونه گیری های ساده ای که در آزمایشگاه تشخیص طبی پل رومی انجام می شود، نمونه گیری و آزمایش ادرار است که علاوه بر سادگی این آزمایش، از ارزش بالایی نیز برخوردار است.

در آزمایشگاه تشخیص طبی پل رومی، انواع آزمایش های ادرار از جمله آزمایش کامل ادرار، کشت ادرار، نمونه ادرار اتفاقی (برای تعیین وجود ماده ای خاص در ادرار)، نمونه ادرار بیست و چهار ساعته (برای تعیین بیماری های کلیوی و یا بیماری های استخوانی، فشار خون و بیماری های داخلی)، نمونه گیری برای تشخیص صحت فعالیت پروستات و نمونه گیری ادرار از نوزادان انجام می گیرد.

 

نمونه گیری و آزمایش خون

مهم ترین فعالیتی که در آزمایشگاه پل رومی و هر آزمایشگاه تشخیص طبی دیگری انجام می شود، نمونه گیری و آزمایش خون است که به وسیله ی آن می توان بسیاری از بیماری ها را تشخیص داد.

آزمایش های بخش نمونه گیری خون شامل بخش های مختلفی از جمله واحد نمونه گیری ازدواج شامل CBC، RPR، VDRL، الکتروفورز و غیره،واحد آزمایش های بارداری یا BHCG، آزمایش های بخش تشخیص گروه خونی یا Blood Group و سایر آزمایش های در خواستی شامل آزمایش های HIV، HBS Ag و HCV Ab می باشد.

 

نمونه گیری مدفوع

یکی از فعالیت هایی که در آزمایشگاه پل رومی انجام می شود، نمونه گیری مدفوع است که به منظور بررسی اورگانیسم هایی است که بیماری زا یا غیر بیماری زا بودن این اورگانیسم ها مانند قارچ، انگل و باکتری و هم چنین اختلالات و آسیب های موجود در دستگاه گوارش و آنالیزهای بیوشیمی را در دستگاه گوارش بدن انسان مشخص می کند. علاوه بر آن با انجام آزمایش مدفوع عواملی چون پاتوژن مولد اسهال باکتریایی، انگلی و ویروسی را نیز می توان تشخیص داد.

 

نمونه گیری از مایعات بدن

نمونه گیری از مایعات بدن از دیگر فعالیت هایی است که در آزمایشگاه پل رومی انجام می شود. یکی از این نمونه برداری ها، نمونه گیری از مایع نخاعی است که برای تشخیص مننژیت و سایر اختلالات مغزی و نخاعی انجام می شود. فعالیت های دیگر این بخش انجام نمونه گیری از مایعات مفصلی، مایعات سروزی بدن و غیره می باشد.

نمونه گیری از بافت های بدن

نمونه گیری از بافت های بدن

از دیگر فعالیت های آزمایشگاه پل رومی، نمونه گیری از بافت های بدن و انجام آزمایش بر روی آن است. نمونه گیری از بافت های بدن شامل دو بخش اتوپسی (نمونه گیری از بافت های مرده) و بیوپسی (نمونه گیری از بافت های زنده) می باشد که هر یک از این دو نوع آزمایش با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود.

اتوپسی به کالبد شکافی نوزاد فوت شده و یا جنینبه منظور تشخیص علت مرگ انجام می شود. بیوپسی نیز که از فعالیت های آزمایشگاه پل رومی است، به روشی گفته می شود که در آن پزشک مقادیری از بافت بدن را از آن خارج کرده و برای ارزیابی به آزمایشگاه ارسال می کند. در آزمایشگاه پل رومی، بافت های ارسال توسط پزشک، در زیر میکروسکوپ مورد ارزیابی قرار گرفته و بیماری های احتمالی در آن تشخیص داده می شود. با انجام بیوپسی در بیمار، بیماری های مختلفی از جمله تومورهای استخوان، بیماری های متابولیک یا مادرزادی استخوان، سرطان کبد، سرطان سینه، بیماری های کلیه و برخی از انواع عفونت های خاص تشخیص داده می شود.

 

سیستم پذیرش آزمایشگاه

سیستم پاسخگویی و پذیرش آزمایشگاه پل رومی دارای امکاناتی کاملا مدرن و مکانیزه بوده و از جدیدترین و به روزترین ابزارهای ساخت کشور آلمان برای انجام نمونه گیری و به منظور جلوگیری از ورود آلودگی های احتمالی پرسنل و مراجعین استفاده می شود.

مراجعین و متقاضیان آزمایشگاه پل رومی می توانند همه روزه از ساعت 7 صبح الی 8 شب و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت 7 صبح الی 14 برای انجام آزمایش های خود به این آزمایشگاه مراجعه نمایند. شما می توانید به راحتی از طریق آزمایش آنلاین به صورت آنلاین آزمایش های مختلف را سفارش دهید.
جهت سفارش اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *